انواع دوربین مداربسته

۲۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دوربین اسپید دام داهوا دوربین Speed ​​Dome یکی از محبوب ترین انواع دوربین های مدار بسته با عملکرد بسیار قوی در کنترل ترافیک و نظارت بر جزئیات است. دوربین مداربسته Speed ​​Dome در بازار با نام‌های Pan tilt دوربین، دوربین PTZ، مخفف Pan Tilt Zoom، Pan Tilt Camera نیز شناخته می‌شود. این مقاله بخشی از مجموعه مقالات است

یکی از مزیت های اصلی دوربین اسپیددام داهوا  امکان تعریف تعدادی از پیش تنظیم ها برای دوربین است. این بدان معنی است که شما می توانید نقاط دوربین را مشخص کنید تا دوربین فقط یک نقطه را در یک زمان خاص نشان دهد. در هر نقطه می توانید زمان مکث و زوم تصاویر، سرعت حرکت و چرخش را نیز تعریف کنید. 2-یکی دیگر از ویژگی های سرعت

زیرا استاندارد ip66 از ورود آب و گرد و غبار به دوربین اسپیددام داهوا جلوگیری می کند. 3- دوربین مداربسته Speed ​​Dome یکی از انواع دوربین های راه دور است و شما می توانید دوربین خود را در هر نقطه از جهان کنترل کنید و هر زمان که بخواهید تصاویر و فیلم ها را ذخیره کنید.   

 

 

 دستگاه ضبط تصاویرداهوا NVR چیست؟ دستگاه NVR داهوا  یا Network Video Recorder که یکی از انواع دستگاه ضبط تصاویر در بازار با برند ها و مدل های متفاوتی شناخته می شوند. از NVR داهوا جهت ضبط تصویر دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا به اصطلاح دوربین های IP استفاده می شود.

NVR مخفف Network Video Recorder است. عملکردNVR داهوا  ها علاوه بر ذخیره و مدیریت تصاویر، ارائه قابلیت های ویژه تصویربرداری مانند تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و غیره است. نصب آسان. ویژگی ها NVR داهوا: ضبط تصاویر دریافتی از دوربین های IP. امکان پخش زنده و روان تصاویر. امکان ویرایش تصاویر مانند رنگ، روشنایی و ... برق برای دوربین ها در صورت وجود POE. قابلیت پردازش تصاویر را دارد. با نصب یک دوربین مداربسته hdw1200tqp-a می توایند از امکانات این سیتم امنیتی استفاده کنید.

 

در این مقاله سعی کرده ایم به اختصار مطالب اسپید دام داهوا و ان وی ار داهوا را توضیح دهیم. برای خواند مطالب بیشتر به سایت   دوربین مال مراجعه کنید.

آخرین تکنولوژی و هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

۲۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

آخرین تکنولوژی و هوش مصنوعی در دوربین مداربسته

 

هوش مصنوعی در دوربین داهوا

جستجوی قدرتمند داده ها دستگاه‌های XVR جدید داهوا دارای جستجوی داده‌های ۴ کاناله هستند و می‌توانند ویژگی‌هایی مانند جنسیت، سن، عینک، نقاب، ریش و سبیل، حالت چهره (عصبانی، غمگین، شاد، ...) را از تصویر ثبت کنند و همچنین تصویری را ایجاد کنند. مدل دیجیتالی موضوع کنترل شده و مقایسه آن با اطلاعات موجود در پایگاه داده خود. این محصولات همچنین داده های مفید مربوط به رفتار انسان را با استفاده از بهترین فرآیندهای کم مصرف و با استفاده از واحدهای پردازش چند هسته ای قدرتمند در پایگاه داده خود ذخیره می کنند. این محصولات با نرم افزارها و الگوریتم های غیر داهوا نیز قابل استفاده هستند.

تشخیص چهره دوربین مداربسته داهوا

در آخرین نسخه دوربین آنالوگ داهوا ، به خصوص دوربین تحت شبکه داهوا تشخیص چهره بسیار کار آمد عمل کرده است. به طوری که بسیار از جایزه های شرکت داهوا مربوط به این موضوع می باشد و در بسیاری از مواقع مقام اول را کسب کده است. دوربین مداربسته داهوا با استفاده از این تکنولوژی افراد غریبه را شناسایی می کند و هشدار لازم را به صاحب دوربین مداربسته می فرستد. از طرفی این ویژگی در دوربین مداربسته باعث شده که درب به روی افراد غریبه باز نشود.

حفاظت پیرامونی هوشمند

حفاظت پیرامونی هوشمند دوربین مداربسته داهوا یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید. دوربین داهوا با استفاده از این ویژگی از محیط خاصی ماننند میز یا گاو صندوق مراقبت می کند و به محض نزدیک شدن افراد به آن منطقه امن دوربین مداربسته داهوا هشدار لازمه را صاحب دوربین مداربسته می فرستد. برای کسب اطلاع بیشتر از تکنولوژی ها روز دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید.

استقبال از دانلود انفرادی

۲۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دانلود انفرادی


اگر شما به فیلم های طنز علاقه داشته باشید به زودی قصد دانلود انفرادی را خواهید داشت. فیلم انفرادی از آن فیلم هایی است که با اقبال زیادی در گیشه مواجهه شده و انتظار میرود دانلود انفرادی برای تماشا نیز مورد اقبال مخاطبین سینمای ایران خصوصا ژانر کمدی باشد. ستاره های این فیلم نیز ممکن است دانلود انفرادی را بیش از انتظار کنند. رضا عطاران و احمد مهرانفر دو شخصیت شناخته شده کمدی هستند که تنها حضور آن در فیلم میتواند موجب شود تا علاوه بر افزایش فروش گیشه،به افزایش دانلود انفرادی نیز کمک کند.


استقبال از دانلود انفرادی


استقبال از دانلود انفرادی میتواند نشان دهنده موفقیت مسعود اطیابی در تماشای خانگی درکنار موفقیت در کارزار گیشه ها باشد. انتظار میرود دانلود انفرادی مانند فیلم های قبلی او مورد اقبال عموم واقع شود و دانلود انفرادی انتخاب اول جمع های خانوادگی و دوستانه ای شود که قصد دارند ساعاتی بخندند. اما قبل از دانلود انفرادی حتما از محدودیت سنی آن مطمئن شوید چرا که ممکن است شوخی های آن مناسب کودکان نباشد، احتمالا پلتفرم هایی که لینک دانلود انفرادی را در اختیار شما قرار میدهند در مشخصات فیلم گروه سنی مخاطبان آن را ذکر کرده اند. همیشه قبل از دانلود انفرادی یا هر فیلم دیگری، ژانر، خلاصه داستان، محدودیت سنی و نظر دیگر کاربرات را بخوانید تا تماشا و دانلود انفرادی برای شما تبدیل به تجربه ای شیرین شود.


دانلود انفرادی به صورت قانونی


اما اگر شما قصد دانلود انفرادی را داشته باشید حتما دغدغه دانلود انفرادی به صورت قانونی را خواهید داشت. مثل تمام فیلم هایی که حق نشد آن برای دوستداران سینما محفوظ است، دانلود انفرادی نیز اگر به صورت قانونی نباشد خلاف قوانین و مغایر با اصول اخلاقی و شرعی است، پس اگر قصد دانلود انفرادی را دارید بهتر است از سایت های قانونی در ازای مبلغ اندکی پول به دانلود انفرادی بپردازید.دی دی فیلم یک سایت قانونی معتبر است که میتوانید لینک دانلود انفرادی را از آنجا خریدادی کنید.

از سرقت خودرو خود با یک راهکار ساده جلوگیری کنید!

۲۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

سرقت خودرو و لوازم الکترونیکی مانند انواع گوشی ها این روز ها آمار بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. بنابراین هرچه خودرو خود را ایمن تر کنید بهتر است. استفاده از دوربین داشبورد می تواند امنیت خودروی شما را چندین مرحله بالاتر ببرد. پیش از اقدام برای خرید دوربین خودرو بهتر است بدانید که دوربین داشبورد برای چه استفاده می شود؟

آیا خرید دوربین خودرو داشبوردی ارزش دارد؟

اولین کاربرد و استفاده ای که می توانید بعد از خرید دوربین خودرو از یک دوربین داشبورد داشته باشید این است که می توانید هرچه در داخل یا اطراف خودرویتان اتفاق می افتد را ضبط کنید. فیلم هایی ویدیویی که توسط دوربین خودرو ضبط می شوند می توانند در مسائل مربوط به بیمه به شما کمک کنند. اگر دچار تصادف شوید یا شاهد تصادفی باشید با خرید دوربین خودرو و استفاده از دوربین داشبوردی می توانید رویداد ضبط شده را مشاهده کنید.

در ابتدا بهتر است نیاز خود را شناسایی کنید و سپس برای خرید دوربین خودرو اقدام کنید اما به طور کلی استفاده از انواع دوربین های خودرو به شما در امور مربوط به بیمه کمک زیادی می کند. البته که وجود دوربین خودرو در ماشینتان می تواند از سرقت جلوگیری نیز بکند.

بهترین محل نصب دوربین خودرو کجاست؟

برای دوربین های داشبوردی طبیعتا بهتر است دوربین را در مرکز داشبورد خود قرار دهید به طوری که دوربین بتواند از هر دو طرف خودرو و لوازم جانبی آن را فیلمبرداری کند. دوربین های دیگر خودرو را می توانید در کنار ها، عقب خودرود، کابین خودرو و یا هر محل دیگری که فکر می کنید زاویه دید مناسبی دارد نصب کنید.

همچنین بهتر است بدانید که اکثر دوربین های داشبوردی حتی زمانی که ماشین خاموش است و در جایی پارک شده است به ضبط خود ادامه می دهند تا به نظارت حوادثی که ممکن است پیش بیاید بپردازد.

البته اگر به دنبال صرفه جویی در قدرت باتری ماشین خود هستید می توانید دوربین های خودرو خود را خاموش کنید اما بیشتر دوربین های خودرود مصرف انرژی کمی دارند و سلامت باتری ماشین شما را تشخیص می دهند. می توانید قبل از اقدام برای خرید دوربین خودرو به وجود این ویژگی توجه داشته باشید.

نکته های که در خرید دوربین مدار بسته به شما نمی گویند!

۲۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

نکته های که در خرید دوربین مدار بسته به شما نمی گویند!

 

هر لوازم الکترونیکی قلق هایی دارد که باید آن ها را به دقت بررسی کنید که خرید خوبی داشته باشید. مطمئن باشید نکاتی که می خواهم برایتان بگویم از جمله مواردی است که خیلی کم به آن پرداخته شده و نکات طلای خرید دوربین مدار بسته است.

 

یک سوال کاربردی؟!

در وهله اول باید بدانید که دوربین مداربسته را برای چه مصارفی نیاز دارید برای مثال دوربین ها از لحاظ کاربرد امنیتی و نظارتی هستند و باید بدانید کدام یک به درد شما می خورد و انواع آن را بشناسید! از خودتان سوال کنید که آیا دوربین مدار بسته بی سیم لازم دارید یا خیر؟ دوربین مداربسته تحت شبکه یا آنالوگ برای همین کار در نظر گرفته شده اگر وجود سیم و کابل دوربین مداربسته برایتان مهم نیست که به سراغ دوربین های آنالوگ بروید والی اگر دکوراسیون داخلی برایتان اهمیت ندارد دوربین مدار بسته تحت شبکه را انتخاب کنید. دوربین ها از لحاظ قیمتی با یک دیگر تفاوت های زیادی دارند و بسیاری از موارد بر قیمت آن تاثیر گذار است که دو مورد مهم آن برند دوربین مداربسته و کیفیت تصویر آن می باشد. وجود برند های no name و بدون گارانتی در بازار اگرچه میانگین قیمت دوربین مداربسته را پایین می آورد اما همانطور که هیچ گرانی به حکمت نیست هیچ ارزانی هم بی حکمت نیست تا اینجا میخواهم مشخص کنید که کدام یک از موارد بالا برایتان مهم تر هست تا بیشتر درمورد انواع دوربین مدار بسته و موارد و نکات خرید آن توضیح دهم.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

وضوح تصویر نشان دهنده تعداد پیکسل های یک تصویر است که در واقع معیاری برای وضوح تصویر است. وضوح با دو عدد مشخص می شود، به عنوان مثال 1080*1080، که در آن رقم اول تعداد پیکسل ها در عرض و عدد رقم دوم تعداد پیکسل ها در ارتفاع است.

 

رزولوشن 1 مگاپیکسل

(720p) کیفیت بالا یا به اختصار HD به معنای کیفیت بالا است. رزولوشن 1280 در 720 پیکسل HD یا 720p نامیده می شود. این وضوح تقریباً برابر با 1 مگاپیکسل است. وضوح 1 مگاپیکسل کمترین وضوحی است که یک دوربین IP می تواند تولید کند.

رزولوشن 2 مگاپیکسل

(1080p) همانطور که از جدول بالا مشخص است، Full HD به معنای رزولوشن 1080x1920 پیکسل است و از نظر مگاپیکسل، این میزان برابر با 2 مگاپیکسل است.

وضوح 3 مگاپیکسل

رزولوشن سه مگاپیکسل مطابق با 2048 در 1536 پیکسل است. دوربین مداربسته 3 مگاپیکسلی می تواند تصاویری با کیفیت عالی به نمایش بگذارد. همچنین قابلیت نمایش جزئیات نزدیک در تصاویر با زوم بالا را دارد.

وضوح 5 مگاپیکسل

رزولوشن پنج مگاپیکسل مطابق با 1920 در 2536 پیکسل است. دوربین مداربسته با رزولوشن 5 مگاپیکسل می تواند تصاویری با کیفیت بسیار بالا به نمایش بگذارد. با افزایش وضوح تصویر، دوربین مداربسته به زمان بیشتری برای تجزیه و تحلیل تصویر نیاز دارد. به همین دلیل گاهی به دلیل محدودیت قدرت پردازش دوربین های مداربسته مجبور به کاهش تعداد فریم ها با افزایش رزولوشن می شوند. این مشکل قیمت تمام شده دوربین های مداربسته را افزایش می دهد.

وضوح 4k یا هشت مگاپیکسل

وضوح 4k مطابق با 2160 در 3840 پیکسل است. دوربین های مدار بسته با این کیفیت تصویر به تازگی وارد بازار شده اند. کیفیت تصویر 4K در واقع معادل 8 مگاپیکسل است. برای مشاهده تصاویر با وضوح 4k، دستگاه ضبط و صفحه نمایش استفاده شده باید دارای وضوح 4k باشند.

دید در شب دوربین مداربسته

قابلیت دید در شب دوربین مداربسته IR چیست؟ از آنجا که دوربین مداربسته اغلب برای نظارت امکان در شب کاربرد بیشتری دارد و اغلب اتفاقات نیز در شب رخ می دهد؛ بهتر است حتما در هنگام خرید دوربین مداربسته به “قابلیت دید در شب دوربین” توجه کنید. در این مقاله نیز سعی کردیم به بررسی نحوه نصب دوربین IR، افزایش قابلیت دید در شب، معایب و مزایای دوربین های مدار بسته دید در شب بپردازیم.

فناوری دید در شب Starlight یک تصویر رنگی را در نور کم ارائه می دهد. این دوربین‌ها معمولاً دارای سنسورهای بزرگ‌تر برای داشتن دیافراگم بازتر هستند و همچنین سرعت شاتر را کاهش می‌دهند تا شانس بیشتری برای جمع‌آوری نور کافی داشته باشند، این دوربین‌ها می‌توانند رنگ‌ها را در شب ثبت کنند حتی اگر چشم انسان به خوبی نبیند.

 

انواع برند دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته از برند هایک ویژن(Hikvision)

دوربین مدار بسته از برند هایک ویژن (Hikvision) برند هایک ویژن یکی از 10 برند برتر دوربین مداربسته است که در بازار ایران بسیار محبوب و محبوب است. طبق آمار موجود و بر اساس گزارش مجله ASMAG، هایک ویژن در سال 2018 رتبه اول فروش دوربین های مداربسته در جهان را به خود اختصاص داد. پس هایک ویژن نه تنها یک برند معروف، بلکه یکی از پرفروش ترین برندهای دوربین مداربسته است. هایک ویژن نمایندگان و شعبه های زیادی در سرتاسر جهان دارد. یکی از دلایل موفقیت این شرکت در بازار دوربین، برتری و تمرکز آن بر نوآوری، ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است. هر ساله 7 درصد از سود سالانه شرکت به تحقیق و توسعه اختصاص می یابد. هایک ویژن کسب و کار خود را در سال 2001 آغاز کرد و همواره جزو پنج برند پرفروش در جهان بوده است.

 

دوربین مداربسته داهوا

. دو دوربین مداربسته دومین شرکت بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته در جهان داهوا است. برند داهوا یکی از پرفروش ترین برندهای دوربین مداربسته در جهان است. این شرکت همچنین دارای دفاتر فروش در چندین کشور است. داهوا نیز مانند هایک ویژن توانست با تامین بودجه مناسب به بخش تحقیق و توسعه محصولات مختلفی را به فروش برساند. داهوا از سال 2014 همواره یکی از ده برند پرفروش دوربین مداربسته در جهان بوده است. طبق گزارش مجله بین المللیA&S، این شرکت در سال 2016 در بین 50 برند برتر دوربین مدار بسته در جهان در رتبه چهارم قرار گرفت. از آنجایی که محصولات داهوا از کلاس بالایی برخوردار هستند، مشتریان به راحتی می توانند با توجه به نیاز خود محصول مناسب را انتخاب کنند. این شرکت همچنین در زمینه های دیگری از جمله هوش مصنوعی، IOT، خدمات ابری و غیره فعالیت می کند. دوربین تحت شبکه داهوا از هوش مصنوعی بیشتری برخوردار است.

 

دوربین مدار بسته برند Uniview

(Uniview) مانند هایک ویژن و داهوا، برندUniview یک شرکت چینی است که تجارت خود را در سال 2011 آغاز کرد. این اولین شرکتی بود که دوربین های مدار بسته با فناوری شبکه را فروخت. از نظر میزان فروش و محبوبیت، این شرکت پس از هایک ویژن و داهوا در رتبه سوم قرار دارد. از دیگر محصولات تولیدی این شرکت می توان به مدل های مختلف دستگاه های NVR، انواع دستگاه های Decoder و Encoder، دستگاه های ذخیره سازی، نرم افزارهای کلاینت و ... اشاره کرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه

همانطور که در مقاله گفته شده انواع دوربین مداربسته; دوربین تحت شبکه که اغلب دوربین IP نامیده می شود، یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال است. این نوع دوربین مانند دوربین تحت وب است که داده ها را از طریق شبکه یا اینترنت ارسال و دریافت می کند. برخلاف وب کم معمولی، دوربین شبکه یک واحد مستقل با آدرس IP خاص خود است. که فقط برای انتقال تصاویر نیاز به اتصال به شبکه دارد. این نوع دوربین ها مانند دستگاه های استاندارد شبکه مانند لپ تاپ، تبلت یا چاپگر به شبکه متصل می شوند. دوربین تحت شبکه چیست و چگونه کار می کند؟ در ادامه مقاله به طور کامل به توضیح این سوال که دوربین تحت شبکه چیست و چگونه کار می کند و نصب دوربین مداربسته می پردازیم. همچنین در این مقاله پاسخ تمام سوالات "دوربین IP چیست" یا "دوربینIP-CCTV چیست" یا "دوربین IP چیست" را خواهید یافت. معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه به عنوان مثال، دوربین مداربسته تحت شبکه یک دوربین IP (دوربین IP)، یک دوربین دیجیتال است که برای نظارت استفاده می شود. و به آن سیستم نظارت تصویری نیز می گویند. دوربین های IP جایگزینی برای تلویزیون مدار بسته آنالوگ(CCTV) هستند. که در طول سالیان متمادی مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. دوربین IP به جای استفاده از یک شبکه اختصاصی، از یک شبکه IP محلی استفاده می کند که دسترسی به اینترنت را نیز فراهم می کند. دوربین های تحت شبکه از پروتکل های IP استاندارد مانند Motion JPEG، MPEG یاH.264 برای انتقال تصاویر از دوربین ها استفاده می کنند. (برای اطلاع بیشتر از تفاوت ها، مقاله تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ و شبکه را مطالعه کنید) سیستم امنیتی دوربین مداربسته IP با دارا بودن امکانات بیشتر نسبت به سیستم امنیتی دوربین مداربسته سنتی امنیت بهتری را فراهم می کند. دوربین های IP یک سیگنال ویدیویی با کیفیت بالا ارائه می دهند. و امکان انتقال سیگنال یا داده را از طریق اتصال اینترنت در شبکه فراهم می کند. دوربین تحت شبکه به دلیل کیفیت عالی، امکانات اضافی و سهولت استفاده به سرعت در بین مشتریان محبوبیت پیدا می کند. تاریخ در راه اطلاع از اینکه دوربین مداربسته تحت شبکه چیست، بهتر است کمی از تاریخچه آن بدانید. اولین سری از این نوع دوربین ها در سال 1996 توسطAxis Communications با نامNeteye 200 مدل عرضه شد. در اواخر سال 1999، این شرکت شروع به استفاده از نسخه های ویژه لینوکس در دوربین های خود کرد. با گذشت زمان، فناوری دوربین های تحت شبکه به سایر شرکت ها نیز سرایت کرده است. و اکنون شاهد دوربین های نظارتی تحت شبکه با کیفیت 24 مگاپیکسل و بالاتر هستیم. نحوه کار دوربین های شبکه نحوه کار دوربین های شبکه روش کار دوربین تحت شبکه به این صورت است که دوربین تصویر را ضبط می کند. و فایل ها را برای انتقال شبکه فشرده می کند. فیلم های همه این دوربین ها توسط یک ضبط کننده ویدئوی شبکه ای به نام دستگاه NVR ضبط می شود. دستگاه NVR مانند یک کامپیوتر با نرم افزار مدیریت ویدئو است. اکثر دوربین های شبکه دارای حسگرهای حرکتی و همچنین وب سرورهای داخلی هستند. و به شما امکان می دهد آنها را از هر مرورگر وب شخصی سازی و مشاهده کنید. NVR تصاویر ویدئویی را در فرمت دیجیتال ضبط می کند. و آن را به سیگنال IP تبدیل کنید که می تواند از طریق شبکه های IT مانند شبکه های محلی و گسترده(LAN / WAN) و اینترنت ارسال شود. یک NVR اساساً ترکیبی از یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال و یک سرور ویدیوی شبکه است که در یک دستگاه ترکیب شده اند. این ترکیب به شما امکان می دهد هر کجا که هستید به ویدیوهای ضبط شده و زنده از دوربین های IP خود دسترسی داشته باشید.

 

دوربین مداربسته بسته آنالوگ

همانطور که در مقاله آمده است انواع دوربین مداربسته; دوربین تحت شبکه که اغلب دوربین IP نامیده می شود، یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال است. این نوع دوربین مانند دوربین تحت وب است که داده ها را از طریق شبکه یا اینترنت ارسال و دریافت می کند. برخلاف وب کم معمولی، دوربین شبکه یک واحد مستقل با آدرس IP خاص خود است. که فقط برای انتقال تصاویر نیاز به اتصال به شبکه دارد. این نوع دوربین ها مانند دستگاه های استاندارد شبکه مانند لپ تاپ، تبلت یا چاپگر به شبکه متصل می شوند. دوربین تحت شبکه چیست و چگونه کار می کند؟ در ادامه مقاله به طور کامل به توضیح این سوال که دوربین تحت شبکه چیست و چگونه کار می کند و نصب دوربین مداربسته می پردازیم. همچنین در این مقاله پاسخ تمام سوالات "دوربین IP چیست" یا "دوربینIP-CCTV چیست" یا "دوربین IP چیست" را خواهید یافت. معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه معرفی دوربین های مداربسته تحت شبکه به عنوان مثال، دوربین مداربسته تحت شبکه یک دوربین IP (دوربین IP)، یک دوربین دیجیتال است که برای نظارت استفاده می شود. و به آن سیستم نظارت تصویری نیز می گویند. دوربین های IP جایگزینی برای تلویزیون مدار بسته آنالوگ(CCTV) هستند. که سالهاست به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. دوربین IP به جای استفاده از یک شبکه اختصاصی، از یک شبکه IP محلی استفاده می کند که دسترسی به اینترنت را نیز فراهم می کند. دوربین های تحت شبکه از پروتکل های IP استاندارد مانند Motion JPEG، MPEG یاH.264 برای انتقال تصاویر از دوربین ها استفاده می کنند. (برای آگاهی بیشتر از تفاوت ها، مقاله تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ و شبکه را مطالعه کنید) سیستم امنیتی دوربین مداربسته IP با داشتن امکانات بیشتر در مقایسه با سیستم امنیتی دوربین مدار بسته سنتی، امنیت بهتری را فراهم می کند. دوربین های IP یک سیگنال ویدئویی با کیفیت بالا ارائه می دهند. و امکان انتقال سیگنال یا داده را از طریق اتصال اترنت در یک شبکه فراهم می کند. دوربین تحت شبکه به دلیل کیفیت عالی، امکانات اضافی و سهولت استفاده به سرعت در بین مشتریان محبوبیت پیدا می کند. تاریخ در راه اطلاع از اینکه دوربین مداربسته تحت شبکه چیست، بهتر است کمی از تاریخچه آن بدانید. اولین سری از این نوع دوربین ها در سال 1996 توسط Axis Communications با نامNeteye 200 مدل عرضه شد. در اواخر سال 1999، این شرکت شروع به استفاده از نسخه های ویژه لینوکس در دوربین های خود کرد. با گذشت زمان، فناوری دوربین های تحت شبکه به سایر شرکت ها نیز سرایت کرده است. و امروزه شاهد دوربین‌های مداربسته تحت شبکه با کیفیت‌ 24مگاپیکسل و بالاتر هستیم. نحوه کارکرد دوربین تحت شبکه نحوه کارکرد دوربین تحت شبکه دوربین مداربسته آنالوگ دوربین مداربسته آنالوگ اولین و ابتدایی ترین نوع دوربین های مداربسته به شمار می رود. به واسطه پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته AHD استفاده از دوربین های آنالوگ با محدودیت جدی مواجه شده است و امروزه کمتر این نوع دوربین به کار می رود؛ دوربین مدار بسته AHD در ابتدای ورود خود، رقیبی جدی برای مجموعه آنالوگ بود و دوربین مداربسته ip به واسطه کیفیت تصویری که تا 20 مگاپیکسل هم می رسد و انتقال تصویر متفاوت، فاصله بسیار زیادی را با دوربین های اولیه ایجاد کرد. اما به خاطر داشته باشد که دوربین های آنالوگ از مزایای خاص خود هم برخوردارند، مانند: پایین بودنِ هزینه خرید، نصب و راه اندازی نصب بسیار ساده انتقال تصویر زنده و بدون تاخیر در دسترس بودن تجهیزات و کابل ها در این مقاله تصمیم داریم شما را با دوربین مداربسته آنالوگ و چگونگی تصویر برداری توسط آن آشنا کنیم. انتقال تصویر در دوربین آنالوگ در این نوع دوربین مانند دیگر دوربین ها، تصاویر دریافتی از لنز، بر روی یک سنسور دریافت می شود که این سنسور می تواند از نوع CCD و یا CMOS باشد. این تصاویر یا اطلاعات به آمپلی فایر ارسال شده و سپس به خروجی ارسال می شود. بنابراین مشاهده می کنید که انتقال تصویر در این مجموعه بسیار ساده است و همین سادگی انتقال دلیل قیمت پایین دوربین های مداربسته آنالوگ است. این مشکل یکی از جدی ترین جنبه هایی است که هنگام خرید دوربین آنالوگ باید به آن توجه کنید. دوربین hdw1500tqp-a از سری دوربین مداربسته آنالوگ داهوا را می توانید به عنوان مثالی از دوربین آنالوگ بررسی کنید.

 

قاعدتا تمام نکاتی که برای خرید دوربین مداربسته باید بدانید در این مقاله نگنجیده اما شامل نکات بسیار خوبی است که می توانید سطح آگاهی خود را بالا ببیرید تا در خرید دچار اشتباه نشوید. پکیج دوربین داهوا یا پکیج های دیگر بر اساس نیاز کربران تعبیه شدند که هر کردام مربوط به گروه خاصی است. از سوالاتی که در ابتدای مقاله مطرح شد کمک بگیرید تا بتوانید از بین پکیج ها بهترین آن ها را در سایت doorbinmall.com انتخاب کنبد.

تاثیر لایف استایل شاد و آهنگین خانواده در رشد کودکان

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
تفاوت در فرهنگ ها در سطح اجتماع و خانواده بسیار در رشد کودکان موثر است، حتی لایف استایل خانواده ها میتواند در نحوه رشد زبانی، ذهنی، مهارتی، بدنی و ... کودکان نقش داشته باشد. 
تحقیقات ثابت کرده است کودکانی که در خانواده های پرحرف بزرگ میشوند(حتی از زمان نوزادی) و احتمالا در حین رشد خود غرق در شعر و آهنگ و ریتم و قافیه هستند و از داستان ها و آهنگ ها لذت میبرند، بهتر از بدن خود برای برقراری ارتباط استفاده میکنند و زبان بدنی قوی تری دارند و هماهنگی و مهارت های حرکتی و حتی مهارت های لازم برای خواندن و نوشتن را بیشتر از همسالانی که در خانواده های ساکت بزرگ شده اند دارند

قافیه های به یاد دماندنی اهنگ های کودکانه و شعر های بچگانه باعث میشود که گوش برای بکار گیری در زبان رشد بهتری پیدا کند و همچنین دایره واژگان کودک افزایش یابد. این درست است که بخش زیادی از این توانایی ها موروثی است اما  این تحقیقات ثابت میکند نمیتوان نقش این عوامل محیطی را در میزان هوش و توانایی های خاص کودک نادیده گرفت. شعر های مهد کودک و تنوع آنها بسیار در رشد توانایی های گفته شده موثر است. داستان های کودکانه قافیه دار نیز برای کودکان جذاب است و به کودکان کمک میکند.

شعر های کودکانه و ریتم هایی که کودک در مهد کودک یاد میگیرد ممکن است تنها سرگرم کننده به نظر برسد اما حقیقت این است که این شعر و اهنگ ها فواید فراتری چه در کوتاه مدت چه در بلند مدت برای کودک شما دارند
این فعالیت هایی که با محتوایی خاص گوش کودک شما درگیر میکند میتواند آن ها با داستان سرایی آشنا کنند، خواندن کودکتان با آهنگ ها و حرکات بدن با ریتم آن به آنها توانایی ابراز خودشان را میدهد و اعتماد به نفسشان را افزایش میدهد. حتی باعث رشد مهارات های اجتماعی او میشود و شروع خوبی برای یادگیری خواندن و نوشتن هستند
همچنین متن خاص و بامزه شعر های مهد کودک درباره اردک ها، آهوا ها، لک لک ها، جوجه ها و ... به کودک شما کمک میکند تخیلی بالنده و پر از تصاویر و شخصیت های رنگارنگ داشته باشند.

رشد شناختی: تکرار قافیه ها و داستان ها برای مغز مفید است: رشد عواملی چون عملکرد زبان، حافظه، تمرکز، هوش فضایی، مهارت های تفکری و ... از فواید شناختی آهنگ ها برای کودکان است.  
مهارت های زبانی: آهنگ های کودکانه و قصه صوتی کودکانه و شعر کوتاه کودکانه، به کودکان کمک میکند تا درک شنیداری قوی داشته باشند. تمایز بین صدا ها، شناخت ساختار کلمات، دایره واژگان و غیره از جمله مهارت های شنیداری و گفتاری است
کمک به یادگیری ریاضیات: الگو های و توالی در آهنگ ها و متن بعضی آهنگ های کودکانه راه عالی برای آشنایی و درک کودک از مفاهیم ریاضی و رشد آن قسمت از مغز اوست که به ریاضیات مربوط است
مهارت های فیزیکی: آموزش موسیقی و آشنایی با موسیقی تا قبل از هفت سالگی تاثیر قابل توجهی بر بخش هایی از مغز که مربوط به برنامه ریزی و مهارت های حرکتی است میگذارد
مهارت های عاطفی و اجتماعی نیز به لطف همخوانی شعر ها و آهنگ ها با همسالان، متن احساسی آهنگ ها و داستان های آن از موقعیت های مختلف و .... افزایش میابد
این متن با اقتباس از سایت انگلیسی زبان فعتال در حوزه کودکان و از مقاله https://www.boysandgirlsnursery.com/the-benefits-of-nursery-rhymes-in-your-childs-development/ نوشته شده است. 

فروشنده مواد مخدر در پی نصب دوربین های مداربسته جدید دستگیر شد

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

فروشنده مواد مخدر در پی نصب دوربین های مداربسته جدید دستگیر شد

به نقل از towerhamlets:

فروشنده مواد مخدر در پی نصب دوربین های مداربسته جدید دستگیر شد

در پی نصب دوربین های مداربسته جدید در باغ آلن، یک فروشنده معروف مواد مخدر دستگیر شد.

این دستگیری در پایان ژوئیه پس از آن صورت گرفت که کارکنان دوربین مداربسته شورا فردی را سوار بر دوچرخه در حال فروش مواد مخدر در پارک به تعدادی از مصرف کنندگان مواد مخدر کلاس A مشاهده کردند.

در 28 ژوئیه، اپراتورهای دوربین مداربسته مشاهده کردند که همان فرد در حال رانندگی یک وسیله نقلیه بدون بیمه که همچنین به سرقت رفته بود، به محل بازگشت.

دوربین‌های دیجیتالی جدید و با کیفیت بالا می‌توانستند در هر موقعیت، تصاویری با کیفیت بالا از مظنون و مشتریان بگیرند که برای شناسایی در اختیار افسران پلیس محلی قرار می‌گرفت.

شماره ثبت خودرو در سیستم خودکار شماره‌خوان شورا (ANPR) وارد شد، که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد در صورت مشاهده با یک هشدار برچسب‌گذاری شود. اپراتورهای دوربین مداربسته به‌روزرسانی‌های مستقیم موقعیت مکانی خودرو را در اختیار واحدهای پلیس قرار دادند که در بتنال گرین متوقف شده بود.

این فرد به دلیل داشتن مواد مخدر کلاس Aو B و همچنین جرایم رانندگی از جمله نداشتن بیمه، مالیات یا MOT، نداشتن گواهینامه رانندگی و سرقت وسیله نقلیه دستگیر شد.

Cllr اوحید احمد، عضو اصلی برای جوامع امن تر، گفت:

"این یک نتیجه فوق العاده از تیم دوربین مدار بسته ما در همکاری با پلیس محلی است. داشتن یک شبکه دوربین مداربسته سطح بالا حیاتی است و کار مداوم ما برای ارتقاء هر دوربین در تاور هاملتز با موثرترین فناوری دیجیتال به ما کمک می کند تا عاملان این چنینی را به دست عدالت بسپاریم.

«اینجا در تاور هملتز، ما رویکردی بدون تحمل برای خرید و فروش مواد مخدر داریم و هدف آن دستگیری یک فروشنده مواد مخدر در روز است. خوشحالم که می‌بینم یک جنایتکار دیگر در خیابان‌هایمان داریم که محله ما را به مکانی امن‌تر برای همه تبدیل می‌کند.»

دوربین‌های مداربسته بخشی از سرمایه‌گذاری تیم پارک‌ها و فضاهای باز شورا برای مقابله با جرم و جنایت و رفتارهای ضد اجتماعی است. این دوربین‌های جدید همگی در سیستم دوربین مداربسته فضای عمومی شهر ادغام می‌شوند و به کارکنان اتاق کنترل شورا اجازه دسترسی 24 ساعته به فیلم‌ها را می‌دهند.

پارک‌ها و فضاهای باز ما برای لذت بردن هستند، اما اقلیت کوچکی از آنها برای رفتارهای نامناسب و ضد اجتماعی استفاده می‌کنند. این سرمایه‌گذاری اضافی در پارک‌ها و فضاهای باز دوربین‌های مداربسته با کمک به تحقیقات پلیس و عمل بازدارنده برای هر کسی که فکر می‌کند فراتر از قانون است، به مقابله با رفتارهای ناخواسته کمک می‌کند.»

دوربین‌های مداربسته جدید در پارک‌ها علاوه بر برنامه ارتقای CCTV 3.2 میلیون پوندی شورای شهر است که هر دوربین در Tower Hamlets را به فناوری دیجیتال ارتقا می‌دهد. انتظار می رود این ارتقا در پاییز امسال کامل شود.

دوربین مداربسته وسیله ای است که برای جمع آوری اسناد در هنگام وقوع جرم از آن استفاده می شود . در اکثر کشورها دوربین مداربسته در سراسر شهر نصب می شود برای آن که از وقوع جرم و جنایت جلوگیری شود در بسیاری از موارد مانند خبر بالا دوربین مداربسته با مستند سازی حقایق باعث جمع کردن بساط جرم و جنایات شده است. دوربین مداربسته هاا در کشور چین که یک از قطب های تولی دوربین ماربسته به شمار می آید بسیار زیاد است. برای مثال داهوا و هایک ویژن دو کمپانی بزرگی دوربین مداربسته هستند که به تمام جهان صادر می شوند برای مثال دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدلdh-hac-t2a21pبه همراه دستگاه دی وی آر داهوا یک ترکیب استثنایی از دوربین مداربسته است که می توان از آن به عنوان یک سیستم امنیتی کارا استفاده کرد. میل به داشتن امنیت و مهم بودن این مسئله تا آنجایی پیشرفت کرده است که شرکت هایی که در حوزه تکنولوژی و موبایل کار می کردند شروع به تولید دوربین مداربسته شیائومی کرده اند. این حجم تو لید انبوه و تقاضای آن در بزار نشان از اهمییت زیاد این مسئله است.

متروی لندن: جایی که دوربین‌های مداربسته مخفی در واگن‌ها قرار دارند

۲۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دوربین های مداربسته یک ویژگی غیرقابل حرکت در لندن معاصر هستند، چه در یک فرودگاه یا یک خیابان شلوغ، نظارت بر شهر یک مجرای ضروری در مبارزه با جرم و جنایت است. اما یکی از مناطق بسیار تحت نظارت پایتخت در زیر زمین اتفاق می افتد.

 

دوربین‌های امنیتی در سراسر شبکه متروی لندن در انبوهی هستند و هر حرکت ما را ردیابی می‌کنند. با قرار گرفتن در ورودی ها و خروجی ها، راهروها، سکوها و حتی داخل خود قطار، هیچ راه گریزی از چشمان مراقب آنها نیست.

 

اما علیرغم حضور ریاست آنها، دوربین های متروی لندن نسبتاً مجزا هستند. یکی از کاربران TikTok کنجکاوی خود را در قرار دادن دوربین ها نشان داده و آنها را در داخل واگن ها شکار کرده است.

صدای اصلی - آدونیس لایو

این ویدیو که بیش از 36600 لایک به دست آورده است، نشان می‌دهد که TikTokker قبل از توضیح مکان مخفی خود به علامت «دوربین‌های مداربسته در حال کار» اشاره می‌کند. آنها می گویند: "هرچه بیشتر به اطراف نگاه می کردم تنها چیزی که به نظرم می رسید این بلندگوی سفید بود."

 

تا زمانی که نزدیکتر شدم و متوجه شدم که در واقع در پلاک سیاه است. کاربر به شماره کالسکه در واحد انتهایی اشاره می کند که به نظر می رسد یک لنز دوربین کوچک در داخل پانل قرار دارد.

 

به نظر می رسد این افشاگری باعث شگفتی سایر کاربران نیز شده است و بسیاری از آنها به نظرات خود پرداختند تا تعجب خود را از دوربین مخفی ابراز کنند. یکی نوشت: "من هرگز این را نمی دانستم و من اینجا به دنیا آمده و بزرگ شده ام." دیگری افزود: تضمین می‌کنم که هیچ‌کس متوجه این موضوع نشده است. در حالی که نفر سوم فریاد زد: "من دنبال این دوربین بودم!!! ممنون."

امروزه دوربین های مداربسته با توسعه در سطح شهر به صورت مویرگی به تمام نقاط شهر و کشور دید دارن لندن مثالی بود که می توان از وجود دوبین های مداربسته در سطح شهر زد. بسیاری از کمپانی حال حاظر دنیا برای تولید دوربین مداربسته از هم دیگر سبقت می گیرند. برای مثال از داهوا و هایک ویژن گرفته برند های داخلی مانند فرونت در حال تولید سیستم های امنیتی هستند دزدگیر فورنت B500 یکی از تولیدات داخلی است که داخل کشور هر روز محبوب تر می شود  . جالب است بدانید که یکی از شهر هایی که بسیاری از دوربین مداربسته ها ی دنیا در آن نصب شده است چین است. این کشور بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده به صورت هم زمان است. که دو رقیب جدی در تولید داهوا و هایک ویژن هستند برای مثال دوربین تحت شبکه داهوا به همراه دی وی آر داهوا یکی از محصولاتی است که می تواند یک یسیستم امنیتی همه جانبه باشد. 

پلیس پس از حمله جدی در بریستول درخواست تجدید نظر دوربین مدار بسته را صادر کرد

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

 

به نقل از بی بی سی :

پلیس پس از حمله جدی در بریستول درخواست تجدید نظر دوربین مدار بسته را صادر کرد

دوربین مداربسته هنوز دو مرد با افراد دیگر منبع تصویر, دوربین مداربسته

عنوان تصویر،پلیس از هر کسی که اطلاعاتی درخواست دارد با شماره 101 تماس بگیرید

پلیس دوربین مداربسته دو مرد را که می خواهد در ارتباط با یک حمله جدی شناسایی کنند، منتشر کرده است.

پلیس آون و سامرست گفت که در منطقه خیابان شمالی استوکس کرافت حدود ساعت 01:00 به وقت صبح جمعه، 6 مه رخ داد.

یک مرد 21 ساله دچار شکستگی فک و یک سیلی زن 21 ساله شد که باعث کبودی شد.

مردانی که در این فیلم دیده می‌شوند سیاه‌پوست، اندام باریک و هر دو بیست ساله هستند.

مردی یک ژاکت تیره رنگ روی یک تی شرت سفید، شلوار تیره رنگ و کفش ورزشی سفید و مشکی پوشیده است و کیف کوچکی در دست دارد.

این یکی از تیتر هایی بود که درباره دوربین مداربسته منتشر شده است که دلخراش است. یکی از وظایف اصلی دوربین مداربسته ها این است که تمام صحنه ها را مستند سازی می کند و مشابه آن را وقتی با یک دوربین مداربسته کار می کردم دیده ام که با نصب دوربین مداربسته های مانند دوربین مداربسته آنالوگ داهوا مدل dh-hac-t2a21p و با خرید دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا بسیاری از محیط ها را می توان امن کرد و می توان تمام حوادث را مستند سازی کرد.

فعالیت ارواح داخل دوربین مدار بسته

۲۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

فعالیت ارواح داخل دوربین مدار بسته

 

به نقل از lancashiretelegraph.:

دو صاحب شیرینی فروشی لنکاوی در آخر هفته مشتری ناخواسته ای داشتند و فکر می کنند فعالیت های ماوراء الطبیعه را در دوربین های مداربسته خود ثبت کرده اند.

 

امی و لورن الری ویلسون می گویند که "اتفاقات ماوراء الطبیعه" در مغازه آنها، Lolipops، در پن وورثام اتفاق افتاده است و کودکان ارواح را متهم می کنند.

 

شنبه شب (30 ژوئیه) این زوج در یک گردهمایی خانوادگی بودند که اعلانی دریافت کردند مبنی بر اینکه حسگرهای حرکتی در مغازه آنها خاموش شده است.

با این حال، این یک حمله انسانی نبود و امی پس از دیدن «گوی‌ها» که عموماً تصور می‌شود تجلی انرژی مربوط به فعالیت معنوی هستند، به دلیل ماوراء الطبیعه‌تری که در سراسر صفحه پرواز می‌کنند، مشکوک است.

 

امی گفت: «ردیاب‌های حرکتی خاموش می‌شدند و من فکر می‌کردم چه اتفاقی در زمین می‌افتد.

 

ما برنامه را باز کردیم و در حال تماشای گوی هایی بودیم که در اطراف مغازه پرواز می کردند.

 

هیچ یک از اعضای خانواده ما نمی‌دانستند که چه خبر است.»

 

او این ویدئو را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و بسیاری از مردم به سرعت آن را نظر دادند و آن را به اشتراک گذاشتند، حتی برخی از آنها سایه‌ها و گوی‌های بیشتری را در گوشه صفحه مشاهده کردند.

 

امی گفت: «وقتی روشنایی خود را بالا بردم و به درستی به تلفنم نگاه کردم، می‌توانستم انواع فعالیت‌ها را ببینم.

به گفته امی، این تنها اتفاق وحشتناکی نیست که در مغازه رخ داده است، پس از اینکه کیف خواهرش چند روز قبل از آن جدا شد.

 

امی گفت: «کیف مگان 12 یا 13 دقیقه قبل از افتادن در کنارش نشسته است.

 

یک بطری خالی و جعبه قنداق داخل آن بود و می‌توانید سقوط آن را در ویدیو ببینید.

 

حتی می‌توانید ببینید که کیف قبل از افتادن کمی به عقب می‌رود و گوی‌هایی در پایین صفحه وجود دارد.

 

"ما واقعاً از آن وحشت کرده بودیم - این کاملاً عجیب است."

 

از زمان به اشتراک گذاشتن ویدئوها در صفحه فیس بوک خود، امی گفت که پاسخ "دیوانه کننده" بوده است.

 

او گفت: «مردم ویدیوها را به اشتراک گذاشته و مشاهده کرده‌اند و رسانه‌ها برای مصاحبه با ما تماس گرفته‌اند.

 

خبر جدیدی که هول ماجرای ای مغازه شیرینی فروشی اتفاق افتاد مرا به فکر فرو برد تا این خبر را با شما به اشتراک بگذارم اما شانس بد آن که فیلم های دوربین مداربسته را نتوانستم پید کنم تا به صورت تصویر شاهد افاق های افتاده باشیم سوال اولم این است که شما اعتقادی به داستان های گفته شده داردید یا خیر ؟

و یک سوال دیگر که همیشه فکر مرا مشغول خود می کند این است که چرا در خانه هایی که به گفه خودشان جن زده است دورین مداربسته های با قابلییت کنترل از راه دور نمی گزارند که این مشکل یک بار برای همیشه حل شود؟

برای مثال دوربین داهوا مدل DH-HAC-B2A21P ،دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا مدل hfw1230sp یا دوربین داهوا hdw1200tqp-a کاملا قابلییت این را دارد که محیط را از راه دور کنتر کند و به ما هشدار دهد تا یک بار برای همیشه این موضوع ماجرا های ماوراطبیعی که برای ما ناشناخته است حل شود.