آخرین تنظیمات دی وی آر داهوا

۴۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
در این قسمت قصد داریم به تنظیمات منوی اصلی دستگاه دی وی آر داهوا بپردازیم، همانطور که اطلاع دارید dvr دستگاهی می باشد جهت اتصال دوربین مداربسته به آن و ضبط تصاویر ارسالی بر روی هارد دیسک سخت افزاری، که انواع مختلفی از 2 کانال تا 64 کانال در بازار موحود می باشد.زبان اکثر این دستگاه ها انگلیسی می باشد که اگر کمی به آن مسلط باشید، به راحتی می توانید دستگاه خود را نصب و تنظیم نمایید. ابتدا با کلیک راست روی گزینه main menu کلیک کنید در این صفحه کلیه تنظیمات دستگاه DVR داهوا قرار گرفته است.روی گزینه Camera در Settings وارد می شویم در این صفجه به گزینه Image میپردازیم.

ورود به تنظیمات دی وی آر داهوا
تنظیمات دی وی آر داهوا
تنظیمات منوی دستگاه Dvr داهوا
Channel مشخص می کنید برای کدام کانال دستگاه تنظیمات انجام گیرد.

Period مربوط به بازه زمانی است که می توان تیک مقابل را برداشته و بازه زمانی دستی تعریف کنید ( نیازی به تغییر نیست)

گزینه Saturation : نمایش رنگ و روشنایی دوربین است که بهتر است تغیر نکند و روی تنظیمات اولیه دستگاه قرار بگیرد.

بصورتی که اگر گزینه های زیرین تغییر کند روشنایی، سایه، کیفیت دوربین دچار تغییرات می شود که بهتر است بعد از راه اندازی اولیه در صورتی که نیاز به تغییر کیفیت داشتید، از این گزینه ها استفاده کنید تا به بهترین شکل از دوربین مداربسته استفاده کرده باشید.

Cable Type : حالت کابل را مشخص می کند یه کواکسیال یا UTP ( کابل شبکه ) که بستگی به نوع دستگاه شما و کابل مشخص می شود.

setting دی وی آر داهوا
بخش بعدی Encode: کد گذاری تصاویر را انجامن می دهد.

encode دی وی آر داهوا چیست
Channel: کانال مورد نظر را انتخاب می کند.

Type: نوع ، مربوط به اتصال وسایل غیر دوربینی است که بهتر است روی Regular بماند.

Compression: مربوط به فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم جهت ذخیره روی دی وی آر می باشد که بهترین حالت گزینهH264.H به عنوان بهترین فرمت فشرده سازی شناخته شده است.

Smart Codec:مشخص می کند کد گزاری به صورت هوشمند انجام شود یا خیر.

Resolution: تنظیم رزولوشن تصویر می باشد.

Frame Rate (FPS) : هر چقدر این عدد بالاتر باشد تصاویر با کیفیت بیشتر و تاخیر کمتری دریافت می شود.

Bitrate : نیازی به تغییرات این قسمت نمی باشد.

I Frame:تنظیم مدت زمان کد گزاری هر فریم می باشد که می توانید روی یک تا دو ثانیه قرار دهید.

AUDIO/VIDEO، AUDIO/FORMAT:مربوط به کد گزاری برای ضبط صدای دستگاه دی وی آر است .

Sub Stream1:مربوط به حالت کندی سرعت دستگاه است که کاربرد آن در انتقال تصویر اینترنتی و سرعت های پایین بیشتر به چشم می آید.

CIF/D1/QCIF:در این قسمت تنظیمات مربوط به حالت فشرده سازی تصویر، رزولوشن، میزان فریم و بیت تصویر مطابق با جریان اصلی قرار داده شده است.

قسمت آخر نیز مربوط به تنظیمات صدا در حالت فرعی می باشد.



تنظیمات منوی SNAPSHOT دی وی آر داهوا
تنظیمات snapshot dvr داهوا
منظور از قسمت SNAPSHOT عکس برداری از صفحه دوربین می باشد که می توان کیفیت تصویر رزولوشن، کانال و .. را در ان مشخص نمایید.

OVERLY: منظور به کاور و پوشش بر روی تصویر است که در حالت عمومی کاربردی ندارد.

تنظیمات overly در دی وی ار داهوا
CAMNAME:می توانید نام دوربین مداربسته ی خود را بر اساس جایگاه مورد نظر تغییر دهید و پس از آن گزینه SAVE را انتخاب نمایید.

تعیین نام دوربین دی وی ار داهوا
CHANNEL TYPE: حالت های مختلف پروتکل تصویر هر کانال است که می توان از حالت های CVI AHD IP آنالوگ و AUTO را بسته به دستگاه انتخاب کنید، که بهتر است روی حالت AUTO یا خودکار گذاشته شود.گزینه DEFAULT در پایین صفحه نیز تنظیمات را به بخش ابتدایی دستگاه بر می گرداند.

channel type دی وی آر داهوا چیست
جمع بندی
با توجه به نوع دستگاه دی وی آر یا ایکس وی آر داهوا، منوی این dvr ها معمولا شباهت زیادی به یک دیگر دارند که بهتر است اصول کلی یکی از آن ها را یاد گرفته تا برای نصب و راه اندازی بقیه سری ها، بدون درد سر و به آسانی قادر به تنظیم کردن آن باشید.

اولین مطالب آزمایشی من

۴۱ بازديد ۰ نظر
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۳۶ بازديد ۰ نظر
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.