فیلم های جنایی و معمایی

۳۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم و سریال عاشق فیلم‌های جنایی هستند. اگر شما هم به مدل فیلم‌ها علاقه دارید در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما را به شما معرفی کند.

از گونه‌های سینمایی محبوب در سراسر دنیا می‌توان فیلم‌های جنایی را نام برد زیرا اینگونه فیلم‌ها این اجازه را به مردم و تماشاچیان می‌دهند که بتوانند لذت قانون‌شکنی را حداقل در جریان فیلم با شخصیت‌های اصلی آن تجربه کنند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

فیلم و سریال‌هایی که داستان و شخصیت‌های آنها به نوعی درباره جرم و جنایت باشد فیلم جنایی به حساب می‌آیند. براساس جرم نیز می‌توان تقسیم‌بندی‌هایی چون مافیایی، گنگستری، سرقتی را در نظر گرفت.

در ادامه لیستی از بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینا معرفی شده است. بسیاری از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت ساخته شده‌اند و همه می‌دانیم که فیلم های جنایی بر اساس واقعیت بسیار جذاب هستند و همین باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به بهترین فیلم های معمایی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های جنایی
یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌های دنیا تماشا کردن فیلم به صورت دسته جمعی است. اما باید فیلمی را انتخاب کرد که بتواند همه را راضی کند و همه از دیدن آن لذت ببرند.

خرید شارژر دیواری فست شارژ دنمن مدل DC01V همراه با کابل با بهترین...
خرید شارژر دیواری فست شارژ دنمن مدل DC01V همراه با کابل با بهترین...

خرید
yektanet-logo-sign
تبلیغ
می‌توان گفت بهترین فیلم های جنایی و معمایی از آن دسته فیلم‌هایی هستند که همه به آن علاقه مند هستند و می‌توان آن را به صورت دسته جمعی تماشا کرد.

اگر به دنبال فیلم‌هایی مناسب برای تماشا با دوستان یا سایر اعضای خانواده هستید، در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت را به شما معرفی کند.

جواهرات تراش ‌نخورده – Uncut Gems
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۲۰۱۹
سبک: جنایی
داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های جنایی است درباره یک جواهرفروش یهودی در نیویورک است که بدهی سنگینی به بار آورده و برای پرداخت قرضش به شرخرها، دوباره روی پولی که به دستش آمده شرط می‌بندد و این روند را آن‌قدر ادامه می‌دهد تا به معنای واقعی کلمه همه را به جنون می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2022

بهترین فیلم های اکشن 2022

بادیگارد همسر مزدور – Hitman’s Wife’s Bodyguard
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2021
سبک: اکشن، کمدی، جنایی
«رایان رینولدز» که در سال‌های اخیر برای ایفای نقش در فیلم‌های اکشن زیادی تبدیل به یک برند شده بود، یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در کنار بازیگران برجسته‌ی دیگری چون «ساموئل ال جکسون»، «آنتونیو باندراس» و «سلما هایک» در «بادیگارد همسر مزدور» به نمایش گذاشته است.

تاجران اعضای بدن – Body Brokers
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2021
سبک: جنایی، درام، هیجان‌انگیز
داستان «تاجران اعضای بدن» که یکی از بهترین فیلم های معمایی است از جایی شروع می‌شود که دو معتاد کارتن خواب اهل اوهایو به نام‌های «یوتا» و «اپال» توسط فردی کاریزماتیک به نام «وود» به لس‌آنجلس آورده می‌شوند تا در یک مرکز بازیابی بتوانند اعتیاد را ترک کنند.

روشی سریع و بی خطربرای رفع زردی دندان+پودرگیاهی
روشی سریع و بی خطربرای رفع زردی دندان+پودرگیاهی

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
اما «یوتا» و «اپال» پس از مدت کوتاهی می‌فهمند این مرکز بازیابی با کمک یک روانشناس حرفه‌ای به نام «دکتر وایت» از مراجعان به عنوان طعمه‌ای برای جنایت‌های خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

بهترین انیمیشن های 2022

خشم انسان -Wrath of Man
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2021
سبک: جنایی، اکشن
خشم انسان چهارمین همکاری مشترک جیسون استاتهام و گای ریچی پس از قاپ‌زنی، قفل، انبار و دو بشکه باروت و هفت‌تیر است و یکی از بهترین فیلم های جنایی است.

داستان خشم انسان درباره‌ی مردی مرموز است که در یک شرکت حمل پول کار می‌کند و هر هفته وظیفه دارد صدها میلیون دلار را با یک کامیون حمل پول، در سطح لس‌آنجلس جابه‌جا کند.

شیون – The Wailing
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2016
سبک: جنایی و معمایی
شیون یک فیلم جنایی و معمایی محصول کشور کره جنوبی است که در سال 2016 اکران شد. در این فیلم تعدادی قتل عجیب در روستایی واقع در کوه‌های کره جنوبی اتفاق می‌افتد و افرادی که از صحنه جنایت جان سالم به در می‌برند به جنون خاصی مبتلا می‌شوند.

یک افسر پلیس ترسو ماموریت می‌یابد تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل‌ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می‌داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده‌تر از پیش می‌شود.

روشی سریع و بی خطربرای رفع زردی دندان+پودرگیاهی
روشی سریع و بی خطربرای رفع زردی دندان+پودرگیاهی

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

دشمنان ملت – Public Enemies
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2009
سبک: جنایی
فیلم دشمنان ملت تحسین نسبی منتقدان را به همراه داشت و نقدهای مثبتی را دریافت کرد. جانی دپ، کریستین بیل، ماریون کوتیار، بیلی کروداپ، لیلی تیلور، کیسی شیماشکو و بیل کمپ ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

داستان در دهه 1930 میلادی در آمریکا جریان دارد. این دهه دوران رکود اقتصادی بود که مردم عامل اصلی بدبختی‌های خود را بانک‌ها می‌دانستند. فیلم قسمت کوتاهی از زندگی جان دیلینجر، گنگستر خطرناک و معروف را نشان می‌دهد که با سرقت از بانک و بازگرداندن پول مردم بین آن‌ها در قامت یک قهرمان ملی ظاهر می‌شود و به همین وسیله در میان مردم پنهان می‌شد.

جایی برای پیرمردها نیست – No Country for Old Men
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۲۰۰۷
سبک: جنایی
این داستان که برگرفته از رمانی با همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی است، تعقیب و گریزی مرگبار را روایت می‌کند. یک آدم اشتباهی (جاش برولین) از صحنه درگیری میان قاچاقچیان سر در می‌آورد و کیف پر از پول و بی‌صاحبی را با خودش می‌برد.

یک قاتل مزدور وظیفه دارد که کیف را پیدا کند و یک کلانتر پیر (تام لی جونز) هم سعی دارد که به این تعقیب و گریز پایان بدهد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های معمایی است.

بیشتر بخوانید:

در پیشرفت کاری به مشکل برخوردی؟ این دوره را ببین | مشاوره رایگان
در پیشرفت کاری به مشکل برخوردی؟ این دوره را ببین | مشاوره رایگان

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بسیار مراقبت می‌کنم – I Care a Lot
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2020
سبک: جنایی
فیلم جنایی بسیار مراقبت می‌کنم درباره زنی کلاهبردار است که سرپرستی افراد مسنی که توانایی مراقبت از خودشان را ندارند بر عهده می‌گیرد و به این صورت اموال آن‌ها را بالا می‌کشد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و سپس در نتفلیکس و Amazon Prime Video عرضه شد.

پیر پسر – Oldboy
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۲۰۰۳
سبک: جنایی، انتقام
این فیلم جنایی یکی از مهمترین فیلم‌ها در شناساندن موج جدید سینمای کره جنوبی به جهانیان است و بخشی از سه‌گانه انتقام پارک چان ووک که بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم درباره آدم فلک‌زده‌ای است که بی‌خبر از همه جا ربوده می‌شود و برای سالیان سال دور از تمام دنیا و در یک اتاق حبس می‌ماند. با پایان دوران حبس مرموز و ظاهراً بی‌دلیل، به زندگی برمی‌گردد و حالا که چیزی برای از دست دادن ندارد، می‌خواهد از باعث و بانی این مصیبتی که به سرش آمده انتقام بگیرد؛ غافل از آنکه نمی‌داند نقشه‌ای دیوانه‌وار و بزرگتر در کار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

فریاد بزن – Scream
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2022
سبک: جنایی معمایی
فریاد بزن یا جیغ نام اثر دو کارگردان با ذوق و خلاقی است که در تاریخ 2022 اکران خواهد شد. این فیلم، در ژانر وحشت و معمایی ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود که به یکی از بهترین فیلم های جنایی تبدیل شود.

داستان این فیلم، براساس زنی شکل گرفته است که برای حل کردن معمایی، به شهر خود، باز می‌گردد. او تلاش خود را می‌کند، تا بفهمد، چه کسی مرتکب جنایات شرور و وحشیانه‌ای است که در شهر رخ می‌دهد. در این بین، اتفاقات هیجان‌انگیزی رخ خواهد داد.

گود تایم – Good Time
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2017
سبک: جنایی
در این فیلم کانی همراه با برادر کوچک خود نیکی که دچار عقب ماندگی ذهنی است از بانک ۶۵ هزار دلار سرقت می‌کند اما اوضاع آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود. نیکی دستگیر می‌شود و کانی برای آزادی برادرش ده هزار دلار کم دارد. ابتدا از دوست دخترش کوری این پول را می‌خواهد اما مادر کوری که ماجرا را می‌فهمد حساب‌های او را مسدود می‌کند.

خرید آسان تتر با احراز هویت خودکار
خرید آسان تتر با احراز هویت خودکار

ثبت نام
yektanet-logo-sign
تبلیغ
کانی متوجه می‌شود برادرش به دلیل ضرب و شتم در بیمارستان است. نقشه فرار نیکی را می‌کشد اما اتفاق عجیب دیگری رخ می‌دهد. به اشتباه یک زندانی دیگر را از زندان فراری می‌دهد و این تازه آغاز ماجرای هیجان‌انگیز فیلم است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های معمایی است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

پدرخوانده – The Godfather
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 1972
سبک: جنایی
این فیلم به انتخاب منتقدان و تماشاگران یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هم به شمار می‌رود. جدای از دقت در پرداخت به جزییات روابط در ساختار مافیا و اجرای شگفت‌انگیز، خود کوپولا اعتقاد دارد که فیلمش یک درام شکسپیری کلاسیک درباره خانواده است. با گذشت نیم قرن، پدرخوانده همچنان بهترین دستاورد سینما درباره نمایش مفهوم قدرت به شمار می‌آید.

چاقوکشی – Knives Out
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۲۰۱۹
سبک: جنیی و معمایی
چاقوکشی در حال هوای رمان‌های آگاتا کریستی است و ماجرا درباره‌ی رمان‌نویس مشهور و ثروتمندی به نام هارلن ترومبی است که همه‌ی اعضای خانواده را برای جشن تولد ۸۵ سالگی‌اش دور هم جمع می‌کند اما مهمانی با مرگ مشکوک ترومبی به پایان می‌رسد و از آنجایی که پای ثروت هنگفتی در میان است، تک‌تک اعضای خانواده مظنون به قتل هستند. برای حل این کلاف سردرگم یک کارآگاه خصوصی کارکشته وارد داستان می‌شود.

در انتهای تونل – At the End of the Tunnel
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2016
سبک: جنایی و روانی
یکی از بهترین فیلم های جنایی روانی فیلمی آرژانتینی به نام At the End of the Tunnel است. داستان این فیلم درباره یک مهندس کامپیوتر فلج است که در زیرزمین خانه‌اش صداهایی از سارقین بانک می‌شنود.

او دوربین و میکروفونی را درون دیوار قرار می‌دهد و متوجه می‌شود که سارقین در حال حفاری یک تونل هستند تا از بانکی در همان نزدیکی دزدی کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

بعدازظهر نحس – Dog Day Afternoon
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 1975
سبک: درام، جنایی
در این فیلم جنایی سه آدم درب و داغان برای سرقت به بانک می‌روند اما شرایط طوری رقم می‌خورد که کارکنان بانک را گروگان می‌گیرند و همین مسئله یک آشوب سراسری به پا می‌کند.

در دهه هفتاد که تمام ارزش‌های اجتماعی زیر و رو شده بود، شخصیت‌های قصه به جای آنکه مجرم و خلافکار تلقی شوند، تبدیل می‌شوند به نمادی از یک نسل معترض و آشوبگر. این فیلم یکی از بهترین فیلم های جنایی است.

روز مرگت مبارک – Happy Death Day
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۲۰۱۷
سبک: جنایی معمایی
روز مرگت مبارک با الهام از فیلم کلاسیک معروف «روز موش خرما» ساخته شده است. داستان درباره‌ی ‌یک دختر دانشجو است که در روز تولدش به طرز دل‌خراشی به قتل می‌رسد اما این تازه آغاز ماجراست.

او در یک سیکل زمانی گیر افتاده هر بار بعد از قتلش زنده می‌شود و باید با پیگیری جزئیات و سرنخ‌ها قاتل را پیدا کند. روز مرگت مبارک در حال هوای بازی‌های ویدیویی است و شخصیت اصلی با درس گرفتن از شکست‌هایش کم‌کم می‌فهمد برای گیر انداختن این قاتل روانی و زنده ماندن باید سرنخ‌ها را دنبال کند و مجهز باشد.

روش جدید ارتودنسی ، بازدهی 3تا6ماه. جالبه 30% تخفیف گذاشته
روش جدید ارتودنسی ، بازدهی 3تا6ماه. جالبه 30% تخفیف گذاشته

مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین انیمیشن های 2021

قتل های پمبروک شایر – The Pembrokeshire Murders
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2021
سبک: جنایی و معمایی
این سریال که از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت است، روایت یک قاتل به نام جان کوپر است که چهار نفر را در اواسط دهه‌ی 80 می‌کشد. او همچنین چندین بار به سرقت مسلحانه و تجاوز جنسی مرتکب شده است. جان کوپر چند سال بعد در یک مسابقه تلویزیونی به نام Bullseys شرکت می‌کند که در نهایت پیش زمینه‌ی دستگیری او می‌شود.

کیث آلن در این سریال تقش قاتل بولزآی (جان کوپر) را بازی می‌کند. اما چیزی که قتل های پمبروک شایر را به یکی از بهترین فیلم های جنایی تبدیل کرده، نقش‌آفرینی لوک ایوانز در نقش استیو ویلکینز است.

شیطان تمام وقت – The Devil All the Time
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: 2020
سبک: جنایی
یکی از بهترین فیلم های جنایی «شیطان تمام وقت» است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته دونالد ری پولاک (Donald Ray Pollock) ساخته شده است. این فیلم جنایی در ابتدا در چند سینمای محدود و سپس در نتفلیکس عرضه شد و منتقدان هنرنمایی تام هالند و رابرت پتینسون را ستودند.

راننده تاکسی – Taxi Driver
بهترین فیلم های جنایی
سال ساخت: ۱۹۷۶
سبک: جنایی
«تراویس بیکل» (دنیرو) که سابقاً در ویتنام تفنگ‌دار دریائی بوده، در نیویورک راننده تاکسی می‌شود و چون دچار بی‌خوابی مزمن است فقط شب‌ها کار می‌کند. تباهی و فسادی که دور و برش در شهر می‌بیند، مایه ناآرامی‌و آشفتگی او است.

«تراویس» اوقات فراغتش را به تماشای فیلم‌های هرزه‌نگار یا نوشتن خاطراتش می‌گذارند. مدتی نیز می‌کوشد با «بتسی» (شپرد)، کارمندی در ستاد انتخاباتی یک کاندیدای ریاست جمهوری به نام «چارلز پالانتاین» (هریس)، رابطه برقرار کند.

لجبازی کودکان

۲۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
لجباز یا مصمم؟
لجبازی کودک یا مصمم بودن او

لطفا بین لجبازی با مصمم بودن فرق بگذارید و ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیا کودک شما لجباز است یا مصمم. مصمم بودن یعنی سرسختی مثبت در رسیدن به اهداف سودمند و غلبه‌‌ی بر موانع. اغلبِ والدینی که خودشان این‌گونه هستند، دل‌شان می‌خواهد کودک‌شان نیز از عزم راسخ برخوردار باشد. بنابراین سرسختی کودکی که برای پیروزی در یک رقابت ورزشی تلاش می‌کند، نباید با سرسختی یک کودک لجباز همسان تعبیر شود، چراکه لجبازی یعنی پافشاری مصرانه‌ای که از روی جهل و ناپختگی باشد. کودک لجباز به هیچ‌وجه حاضر نیست کوچک‌ترین تغییری در رویه‌ی خود ایجاد کند و هدفش صرفا این است که ساز مخالف بزند و نهایتا حرف خودش را به کُرسی بنشاند. مثلا سرسختی بی‌جا در انتخاب غذا یا لباس چیزی جز لجبازی و کج‌خلقی ناموجه نیست. به بیان دیگر، سرسختی در وجه مثبت حاکی از قاطعیت و اراده‌ی قوی و در وجه منفی بیانگر لجبازی و ستیزه‌جویی است.

ویژگی‌های کودکان لجباز
نیاز شدیدی به توجه و شنیده شدن حس می‌کنند؛
میلِ تندخویانه‌ای به مستقل بودن دارند؛
بیشتر از هم‌سالان خود کج‌خلقی می‌کنند؛
در انجام آنچه مورد پسندشان است وظیفه‌شناس ظاهر می‌شوند؛
رئیس‌مآبانه رفتار می‌کنند؛
کارها را با سرعت دلخواه خودشان پیش می‌برند.
راهنمای برخورد با کودکان لجباز
خواباندن کودک لجبازی که در تختش بند نمی‌شود راحت نیست؛ غذا دادن به کودک ناآرامی که قاشق و چنگالش را عمدا زمین می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد غذا را دهانش بگذارید طاقت‌فرساست؛ متقاعد کردن کودک یک‌دنده‌ای که فقط جیغ می‌کشد و پا می‌کوبد تا مدرسه نرود صبر و حوصله‌ی خیلی زیادی می‌طلبد. این قبیل لجبازی‌ها می‌تواند ریشه‌ی ژنتیکی داشته باشد، اما در بسیاری موارد این خودِ والدین هستند که با برخورد ناصحیح‌ باعث لجباز بار آمدن کودک‌شان می‌شوند. در هر صورت اگر از سر‌وکله زدنِ بی‌نتیجه با کودک لجباز خود خسته و ناامید شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از این پس در برخورد با لجبازی فرزند دلبندتان به توصیه‌های زیر عمل کنید:

حتما بخوانید: ۵۰ نکته مهم برای تربیت فرزندان
۱. به او فرصت شنیده شدن بدهید
لجبازی کودک - گفت‌وگوی سالم

برقراری ارتباط یک مسیر دوطرفه است. اگر می‌خواهید کودک لجباز شما به حرف‌تان گوش کند، اول از همه باید حرف او را بشنوید. کودکان لجباز اگر احساس کنند که قرار نیست حرف‌شان را بشنوید، ممکن است فورا حالت تدافعی به خود بگیرند. پس هروقت کودک‌تان روی انجام دادن یا ندادن کاری لجبازی کرد، به‌جای اینکه بلافاصله حکم صادر کنید و فرصت شنیده شدن را از او بگیرید، با نرمی و ملایمت به کودک خود نزدیک شوید و به یک گفت‌وگوی سالم دعوتش کنید تا او نیز بتواند علت مخالفتش را توضیح بدهد.

۲. با او ارتباط نزدیک برقرار کنید
وقتی کودک خود را به انجام کاری مجبور می‌کنید، خودتان باعث می‌شوید که نافرمانی کند و دقیقا به انجام همان کاری که نهی کرده‌اید ترغیب شود. این مقاومت کودک در واقع یک واکنش غریزی در پاسخ به اجبار است که البته محدود به رده‌ی سنی خاصی نیست و در بزرگ‌سالان نیز اتفاق می‌افتد.

مثلا اگر از وقت خواب کودک شش‌ساله‌تان گذشته است و او هنوز اصرار دارد که کارتون تماشا کند، نباید با اجبار به سمت تختخواب هدایتش کنید. در عوض کنارش بنشینید و خودتان را به کارتونی که تماشا می‌کند علاقه‌مند نشان بدهید تا با مشاهده‌ی ابراز هم‌دلی شما نرم شود و راحت‌تر به حرف‌تان گوش کند. کودکانی که با والدین یا پرستار خود ارتباط خوبی دارند، تمایل بیشتری به مشارکت و فرمان‌پذیری نشان می‌دهند. به گفته‌ی سوزان اِستیفلمَن (Susan Stiffelman) در کتاب «تربیت بدون مبارزه‌ی قدرت» (ترجمه‌ی این کتاب توسط انتشارات مِهرویستا با همین عنوان چاپ شده است)، برقراری رابطه‌ی محکم با کودکان نافرمان کمک می‌کند راحت‌تر با یک‌دیگر کنار بیایید.

دوربین مدار بسته مغازه

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
دوربین مداربسته مناسب مغازه
به طور کلی دو نوع دوربین مدار بسته برای مغازه وجود دارد . یکی برای محیط داخل مغازه و دیگری برای محیط بیرونی مغازه
معمولا برای فضای داخل مغازه از دوربین مداربسته دام و برای فضای بیرونی مغازه از دوربین مداربسته بولت استفاده می شود .

دوربین های بولت به خاطر ساختار بدنه و جنس بدنه ، معمولا مقاوم در برابر آب ( دوربین مداربسته ضد آب ) ، برف ، باران و گرد و غبار هستند . به همین خاطر از دوربین های بولت برای فضای بیرونی مغازه ها استفاده می شود .
از نظر تعداد دوربین مداربسته مورد نیاز محل هایی که می توان برای آن ها دوربین نصب کرد قسمت ورودی فروشگاه ، دخل ، انبار ، قفسه ها ، پشت به مشتری و به سمت فروشنده ، پشت به فروشنده و به سمت مشتری ، فضای بیرونی مغازه اشاره کرد .

اگر قصد خرید دوربین مداربسته مناسب مغازه دارید، با دوربین استور تماس بگیرید.

کیفیت دوربین مداربسته مناسب مغازه
از نظر کیفیت ، دوربینی که تهیه می کنید باید متناسب با شغل و مغازه ی شما باشد . برای مثال کیفیت دوربین یک سوپر مارکت چندان مهم نیست اما در یک مغازه ی طلا فروشی کیفیت دوربین مداربسته بسیار مهم است . ناگفته نماند که هر چه کیفیت دوربین مداربسته بالاتر باشد ، مسلما قیمت آن نیز بیشتر است .

اگر شغل شما به گونه ای است که باید مغازه یا کارگاه را از بیرون و از راه دور چک کنید می توانید از دوربین مداربسته آی پی ( تحت شبکه ) استفاده کنید .

اگر ساختار مغازه به صورتی است که امکان سیم کشی در آن وجود ندارد ، می توانید از دوربین مداربسته بی سیم استفاده کنید . دوربین های بی سیم معمولا تحت شبکه ( دوربین مداربسته آی پی ) هستند و از طریق اتصال به مودم می توانید به تصاویر آن دسترسی داشته باشید .

برای تهیه ی دوربین مداربسته ارزان و با کیفیت می توانید به قسمت دوربین مداربسته ارزان در وبسایت مراجعه نمایید .

قیمت دوربین مداربسته مغازه
قیمت دوربین مداربسته بستگی به موارد مختلفی دارد . معمولا دوربین های آنالوگ ارزان تر هستند . یا برای مثال دوربین هایی که سازنده ی آن ها شرکت های معروف نیستند دارای قیمت های پایین تری نسبت به دوربین های شرکت داهوا ، هایک ویژن و دی لینک هستند . اگر هزینه برایتان مهم نیست ، سعی کنید از دوربین های مداربسته برند های معتبر و شناخته شده استفاده کنید .

فقط در هنگام نصب دوربین مداربسته برای مغازه ی خود ، زوایا را طوری انتخاب کنید که هیچ نقطه کوری باقی نماند .

نقد انیمشت قرمز شدن

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

حتی جدا از داستان‌گویی خوب، انیمیشن Turning Red را به‌سادگی می‌توان فقط به خاطر تصویرسازی بامزه و جذاب استودیو پیکسار تماشا کرد
کمتر شخصی را می‌توان پیدا کرد که با استرس‌ها و اضطراب‌های دوران نوجوانی آشنا نباشد. اصلا آیا چنین فردی وجود دارد؟ گاهی وقتی به دنیا می‌نگریم، به نظر می‌رسد که همه حداقل در بخشی از زندگی خود گرفتار «تلاش بی‌پایان برای جلب رضایت» هستند؛ جنگیدن مداوم برای دیده شدن و شاید حتی «کافی بودن».

این نبرد می‌تواند بدون سروصدا و پشت لبخندهای ظاهری در جریان باشد؛ با استرس‌های پنهان‌شده در وجود انسان از قضاوت افراد ناشناس درباره‌ی ظاهر او یا موضوعات جدی‌تر مانند انتظارات اشخاصی همچون پدر و مادر. گویا همه انقدر خواسته‌های خود از تو را مشخص کرده‌اند و باید به این انتظارات پاسخ بدهی که هیچ راهی جز نقش‌آفرینی وجود ندارد. البته که در این بین، تلاش انسان برای راضی کردن خود نیز می‌تواند یک جنگ دردناک و مداوم باشد.

سینما به‌لطف بهره‌برداری از داستان‌گویی استعاری و ترکیب آن با تصویرسازی‌هایی که کیلومترها جلوتر از کلمات قدم می‌زنند، قدرت ویژه‌ای برای همدردی با انسان‌های مختلف دارد. به همین خاطر یک فیلم می‌تواند حتی بدون پایان خوش، حال‌خوب‌کننده باشد. چون جایی میان آن همه استعاره به یاد بیننده می‌آورد که در این نبردها تنها نیست. اما به‌جای اینکه چنین کاری را با بیان مستقیم جمله در صورت مخاطب انجام بدهد، شخصیتی قابل هم‌ذات‌پنداری را معرفی می‌کند.

Turning Red متعلق به این جنس از سینما است و فارغ از اینکه چه‌قدر از لحاظ ماندگاری به برترین آثار پیکسار نزدیک یا از آن‌ها دور شده، با وفاداری به یکی از اصول معنایی آثار این استودیو موفق به داستان‌سرایی درست می‌شود.

پاندا قرمز آویزان روی پله اضطراری در انیمیشن Turning Red

هوشمندی این اثر از همان اسم‌گذاری فکرشده‌ی انیمیشن پیدا است؛ «قرمز شدن». چه‌قدر ما انسان‌ها در شرایط احساسی متفاوتی سرخ می‌شویم! این عبارت عملا طیف وسیعی از احساسات مثبت و منفی را توصیف می‌کند؛ از شرم و خشم تا ذوق کردن. فرقی ندارد که به چه دلیل و به چه شکل، رنگ صورت انسان این‌گونه تغییر کند. در هر حالت، تغییر به چشم می‌آید.

افرادی که از آدم انتظار عملکرد بی‌نقص ربات‌گونه را دارند، از این رنگ قرمز متنفر هستند. زیرا رنگ رخسار خبر می‌دهد از سِر ضمیر. افراد مختلف وقتی به این قرمزی نگاه می‌کنند، خواسته یا ناخواسته به یاد می‌آورند که با یک انسان روبه‌رو هستند؛ انسانی که می‌تواند آسیب‌پذیر، عاشق، افسرده، خسته یا پرانرژی باشد؛ انسانی که احساس در وجود وی جریان دارد و قرار نیست هر روز نقش‌های خود در زندگی همه را به شکل بی‌نقص بازی کند.

افراد گوناگون و شاید به‌خصوص بچه‌هایی که در نوعی از شرایط خانوادگی بیش از حد سخت‌گیرانه بزرگ می‌شود، بارها با این وحشت مطلق از بروز احساسات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پس با اینکه زنده هستند، ترجیح می‌دهند که دربرابر چشم بسیاری از افراد و مثلا والدین در نقش همان ربات متمرکز و موفق فرو بروند که هرگز رنگ صورت وی دچار تغییر نمی‌شود؛ گویا هرگز احساسات در وجودشان فوران نمی‌کند و هرگز تصمیم احساسی نمی‌گیرند.

داستان انیمیشن Turning Red درباره‌ی می لی (Mei Lee) است؛ دختربچه‌ای ۱۳ساله که به خاطر یک نفرین خانوادگی، ناگهان می‌فهمد که بروز هرگونه احساسات شدید می‌تواند او را تبدیل به یک پاندا قرمز بزرگ کند.

دختر در حال خجالت کشیدن در کلاس مدرسه در انیمیشن Turning Red

پیکسار در برخی از بهترین داستان‌گویی‌های سینمایی خود، استعاره‌ی قرارگرفته در عمق داستان را همان ابتدا به مخاطب معرفی می‌کند. چون این استودیو به‌دنبال داستان‌گویی پیچیده‌ای نیست که هر مخاطبی بعد از مدت‌ها موشکافی آن تازه بتواند متوجه ارزش محتوایی اثر شود.

استعاره‌های پیکسار در خدمت ارائه‌ی بهترین و ساده‌ترین پیام‌های دل‌نشین به مخاطب بدون شعاری شدن اثر هستند. به همین خاطر Turning Red هم ابایی از رو بازی کردن ندارد و از تاکید روی نمادهای قرارگرفته در داستان لذت می‌برد. این خودآگاهی سبب می‌شود که در عین آشنایی بسیار زیاد بسیاری از مخاطب‌ها با اصل قصه و اهداف آن، نخستین ساخته‌ی بلند کارگردانی‌شده توسط دومی شی اثری با فرم سینمایی مناسب باشد و روی پای خود بایستد.

(از این‌جا به بعد مقاله، بخش‌هایی از داستان انیمیشن Turning Red را اسپویل می‌کند)

انیمیشن Turning Red پیکسار و پاندا قرمز مخفی در حمام خانه

نزدیک بودن نمادسازی اصلی فیلم به درک تماشاگر سبب می‌شود که کارگردان فرصت زیادی برای مانور دادن روی جزئیات داشته باشد؛ تا بتواند همان‌قدر که می‌خواهد، به استعاره‌ی خود شاخ‌وبرگ بدهد. در دل این فرصت، قدرت انیمیشن‌سازی پیکسار فوران می‌کند و تصویرسازی‌ها به زیبایی قصه می‌گویند. برای نمونه تماشاگر بارها قبل از تبدیل شدن به پاندای قرمز هم جلوه‌ی سرحال و شاد مِی را دیده است. اما وقتی او به‌عنوان یک پاندا با خوشحالی در خیابان نعره می‌زند، کاملا مشخص است که او باید مدت‌ها ابعادی از وجود خود را مخفی می‌کرد. آن فریاد اغراق‌آمیز و ترکیب‌شده با درشتی ناگهانی چشم‌ها، به مدیوم انیمیشن تعلق دارد. مِی بالاخره می‌تواند اندکی از هویت پنهان‌شده زیر تخت را نشان دهد.

https://cdn.zoomg.ir/2021/11/turning-red-new-poster.jpg

در عین حال، فیلم نگاهی ساده‌لوحانه به موضوع ندارد. ماجرای تبدیل شدن مادر مِی به پاندای خطرناک و آسیب دیدن مادربزرگ به خاطر او، یادآور این حقیقت است که در جامعه‌ی امروز واقعا همه به یک اندازه برای نمایش تمام‌وکمال احساسات خود آماده نیستند. گاهی فراتر رفتن از تمامی حد و مرزها می‌تواند برای برخی از افراد کاملا غیر قابل کنترل باشد و آسیب‌هایی جدی به اشخاص گوناگون بزند.

فیلم‌ساز با هوشمندی به سرعت سر نخ داستان‌گویی استعاری را به‌دست مخاطب می‌دهد و حالا بیننده انتخاب می‌کند که تا کجا مایل به کشیدن آن است. چرا نوجوان‌ها به این سرعت پاندا را در آغوش می‌کشند؟ چه‌قدر ساده دختری که هنوز در زندگی شخصی موفق به ابراز هویت کامل خود در خانه نشده است، خیلی خوب می‌تواند برای آن‌ها خود نماد زیبایی و آزادی باشد.

البته که وقتی شخصیت در مرکز توجه قرار می‌گیرد، این نمایش کامل و بی‌پرده‌ی احساسات می‌تواند برای او گران تمام شود؛ مانند زمانی‌که با فاصله‌گیری از نقش‌های عادی و همیشگی، ناگهان به‌طور کامل کنترل خود را از دست می‌دهد و به یکی از دانش‌آموزها حمله‌ور می‌شود. در آن لحظه دیگر هیچ‌کس طرفدار پاندا قرمز نیست.

تعلق هر اثر به مدیوم هنری خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا نشان می‌دهد که هنرمند با درک کامل از سبک مورد نظر خود برای تولید فیلم به سراغ آن رفت. پیکسار بارها و بارها قصه‌هایی را روایت کرد که بدون شک بدون انیمیشن‌سازی این استودیو نمی‌توانستند حتی به جایگاه فعلی خود نزدیک شوند. خوش‌بختانه باید گفت که چه وقتی قدم‌های پاندا مادر کل محیط را به لرزه درمی‌آورد و چه زمانی‌که مِی بارها در اتاق بین فرم‌های پاندا و انسان جابه‌جا می‌شود، به‌سادگی می‌توان Turning Red را با تمرکز روی هویت انیمیشنی آن ستایش کرد.

(پایان اسپویل)

انیمیشن Turning Red (قرمز شدن) و نگاه پاندا به خود در آینه

جدا از پرداختن به تمام نقاط قوت انیمیشن Turning Red پیکسار، نباید یکی از کمبودهای آن را فراموش کرد؛ کمبودی که نه به خود محتوا و نه به نحوه‌ی ارائه‌ی محتوا، بلکه به عدم وجود تناسب کامل بین این دو مربوط می‌شود. واقعیت این است که برخلاف برترین انیمیشن‌های پیکسار که از گستردگی این جنس از آثار برای خلق فیلم‌هایی مناسب برای همه بهره می‌برند، Turning Red گاهی حتی مطمئن نیست که کدام مخاطب را هدف می‌گیرد.

از یک طرف هیچ شکی وجود ندارد که بحث‌های مفهومی این روایت عملا کارکردی برای مخاطب خردسال ندارد و حداقل تماشاگرهای نوجوان به بالا را هدف می‌گیرد. از آن سو طی چندین و چند سکانس انیمیشن می‌بینیم نوع داستان‌گویی آن‌چنان با سلایق طبیعی بسیاری از افراد قرارگرفته در گروه مخاطب‌های هدف، جور درنمی‌آید. ماجرا هرگز در حدی نیست که تجربه‌ی اصلی را شدیدا خراب کند. اما بدون شک وجود این ناهماهنگی نه‌تنها تعداد تماشاگرهای اصلی اثر را پایین می‌آورد، بلکه میزان اعتماد برخی از مخاطب‌ها به عمق داستان‌گویی انیمیشن را هم کاهش می‌دهد.

«قرمز شدن» به خاطر وجود نوعی تضاد بین بحث‌های داستانی و لحن قصه‌گویی، در مقایسه با برترین آثار پیکسار واقعا تعداد کمتری از مخاطب‌ها را هدف می‌گیرد
بااین‌حال نباید از یاد برد که پرداختن درست فیلم‌نامه به اصول، عقاید و رفتارهایی که می‌تواند در یک خانواده‌ی دو ملیتی در جریان باشد، مِی لی را واقعی‌تر می‌کند. همین واقعی بودن توانایی ایجاد ارتباط لازم بین مخاطب و اثر را دارد.

چون به شکلی واضح سبب می‌شود که خود فیلم بیشتر از منابع الهام آن به چشم بیایند. تنظیمات داستانی مناسب، جسارت در به تصویر کشیدن شخصیت اصلی و انیمیشن‌سازی تماشایی پیکسار کنار نکات مثبت دیگری همچون موسیقی متن لودویگ گورنسن کاری کردند که آن «گروه مخاطب نسبتا خاص و مشخص انیمیشن قرمز شدن» بیشتر از حالت عادی، تعدادی قابل‌توجه از انسان‌ها را در خود جا بدهد.

انیمیشن Turning Red

درخشان‌ترین نکته درباره‌ی داستان‌گویی Turning Red را می‌توان عدم تلاش کورکورانه برای ارائه‌ی راه‌حل دانست. گاهی یک تصویرسازی ساده با تمرکز روی ابعاد شخصی زندگی یک نفر می‌تواند به بهترین شکل ممکن، میلیون‌ها نفر را به سمت‌وسوی تفکر درست راجع به نبردهای درونی و بیرونی سخت خود ببرد.

همین که Turning Red در پایان‌بندی مناسب خود به خوبی درک می‌کند که برخورد دو انسان متفاوت و گره‌خورده به یکدیگر می‌تواند راجع به موضوع یکسان شدیدا متفاوت با هم باشد، نشان می‌دهد که استودیو Pixar شرکت دیزنی همچنان تیمی است که به آدم‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. همین ما را بس.

قصه شنگول منگول

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر
یکی بود، یکی نبود، بزی بود که بهش می‌گفتن بز زنگوله پا. این بز ۳ تا بچه داشت شنگول، منگول، حبه انگور. این‌ها با مادرشان در خانه‌ای نزدیک چراگاه زندگی می‌کردند.

یکی بود، یکی نبود، بزی بود که بهش می‌گفتن بز زنگوله پا. این بز ۳ تا بچه داشت شنگول، منگول، حبه انگور. این‌ها با مادرشان در خانه‌ای نزدیک چراگاه زندگی می‌کردند. روزی بز خبردار شد که گرگ تیز دندان در آن دور و بر‌ها خانه گرفته و همسایه‌اش شده، خیلی نگران شد و به بچه‌ها سپرد که مراقب باشید. اگر کسی آمد و در زد از درز در و سوراخ کلید خوب نگاه کنید، اگر من بودم در را باز کنید، اگر گرگ یا شغال بود در را باز نکنید.


بچه‌ها گفتند: چشم.
بُز رفت یک ساعت دیگر گرگ آمد در زد.
بچه‌ها گفتند: کیه؟
گفت: «منم، منم مادرتان!»
بچه‌ها گفتند: «دروغ می‌گی، صدای مادر ما نازکه، اما صدای توکلفته.»
دوباره برگشت و در زد.
باز بچه‌ها پرسیدند: «کیه؟»
گرگ صدایش را نازک کرد و گفت: «منم، منم مادرتون.»
بچه‌ها از پشت در نگاه کردند و گفتند: «دروغ می‌گی، مادر ما دستش سفیدِ تو دستت سیاهه.» گرگ رفت به آسیاب و دستش را زد توی کیسه آرد. دستش را سفید کرد و برگشت و‌‌ همان حرف‌ها را زد. باز بچه‌ها از پشت در نگاه کردند و گفتند: «تو دروغ می‌گی مادر ما پاهاش قرمزه، تو پاهات قرمز نیست.»


گرگ هم رفت به پاهاش حنا گذاشت وقتی که پاهاش رنگ حنا شد، آمد در خانه بز و‌‌ همان حرف‌ها را زد. بچه‌ها این دفعه در را باز کردند، گرگ یکهو پرید توی خانه. شنگول و منگول را خورد اما حبه انگور رفت توی سوراخ راه آب پنهان شد. نزدیک غروب بز زنگوله پا از چرا برگشت وقتی به در خانه رسید، دید در باز است، تعجب کرد. بچه‌ها را صدا زد اما جوابی نشنید. حبه انگور از ته سوراخ راه آب صدای مادرش را شنید بیرون آمد و همه چیز را برای مادرش تعریف کرد. مادرش پرسید: «گرگ آمد یا شغال؟»
حبه انگور گفت: «نمی‌دانم.»
بز رفت در خانه شغال و گفت: «شنگول و منگول مرا تو خوردی؟»
شغال گفت: «بیا خانه مرا ببین، چیزی توش نیست، شکمم را نگاه کن از گرسنگی به پشتم چسبیده. این کار گرگه. بز رفت خانه گرگ. گرگ هم یک دیگ را آتش کرده بود و داشت برای بچه‌اش، آش می‌پخت. بز روی پشت بام شروع کرد به جست و خیز کردن (بالا و پایین پریدن). گرگ سرش را بیرون آورد و فریاد زد:«کیه کیه پشت بام توپ و تاپ می‌کنه؟! آش بچه‌های مرا پر از خاک و خل می‌کنه؟!» بز گفت: «منم منم، بز زنگوله پا کی برده شنگول من؟! کی خورده منگول من؟! «
گرگ گفت:«منم منم گرگ تیز دندان من خوردم شنگول تو، من بردم منگول تو، من میام به جنگ تو. «بز گفت:«چه روزی میای به جنگ من؟» گرگ گفت: «روز جمعه. فردا.»
بز آمد به خانه خودش و از آنجا رفت به صحرا علف سیری خورد. روز بعدش رفت پهلوی گاودوش تا شیرش را بدوشد و یک ظرف کره و سرشیر درست کند. وقتی که درست شد، کره و سرشیر را برداشت و برد برای سوهان‌کار و گفت: شاخ را تیز کن. سوهان‌کار شاخ بز را تیز کرد. گرگ هم رفت پیش دلاک و گفت: «دندان‌های مرا تیز کن.» دلاک گفت: «کو مزدش.» گرگ گفت: «مگه مزد هم می‌خوای. «
دلاک گفت:« بله، بدون مزد که نمی‌شه.» گرگ هم رفت یک انبان (کیسه) برداشت و پر از باد کرد و برای دلاک برد. دلاک تا سرانبان (کیسه) را باز کرد دید همه‌اش بادِ، اما به روی خودش نیاورد وگفت:«بلایی به سرت در بیارم که تو داستان‌ها بنویس. به جای مزد فیس می‌دی.» گاز انبر را برداشت و دندان‌های گرگ را کشید و پنبه جاش گذاشت. فردای آن روز، گرگ و بز وسط میدان آمدند. گفتند که پیش از جنگ باید آب بخوریم. بز پوزش را توی آب فرو برد، اما آب نخورد ولی گرگ آنقدر آب خورد تا شکمش باد کرد و سنگین شد. گرگ و بز به میدان آمدند. بز هم آمد با شاخ تیز و سر و گردن کشیده.
گرگ گفت: «برای من سروکله می‌کشی. الان نشانت می‌دم.» .....

حالا اگه گفتی بقیه قصه چی می‌شه؟
از کودک بخواهید ادامه داستان را خودش بسازد. اما می‌توانید بعد از قصه‌گویی کودک، آخر داستان را برایش بخوانید. در افسانه ادامه داستان این‌گونه آمده است: گرگ پرید که خرخره بز را بگیرد. اما دندان‌های پنبه‌ای‌اش از دهانش افتاد بیرون. بز هم به گرگ فرصت نداد. رفت عقب و آمد جلو و با شاخ زد توی پهلوی گرگ تیز دندان. پهلوی گرگ شکافت و شنگول و منگول از شکم گرگ افتادن بیرون. بُز شنگول و منگول را به خانه برد و حبه انگور راهم صدا کرد و گفت: «بچه‌ها بعد از این دانا باشید و دشمن را از دوست بشناسید.»

نقد فیلم گاو

۲۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
همه چیز در مورد فیلم گاو داریوش مهرجویی – نقد و تحلیل و داستان کلی
نوشته: علیرضا مجیدی به روز رسانی شده در خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

0
به اشتراک گذاری
با فیلم گاو مرز قاطعی بین سینمای تجاری و غیر تجاری، سینمای متعارف و غیرمتعارف کشیده شد، بدقلق‌ترین منتقدان، فیلم را ستودند و برای نخستین‌بار اتفاق نظری در ستایش از یک فیلم ایرانی پدید آمد. سازنده فیلم، داریوش مهرجویی، فیلم تجاری‌اش را به نام الماس ۳۳ در پیشینه خود داشت که گاو هیچ قرابتی با آن داشت.

مهرجویی برای پروردن فیلمنامه خود با یاری غلامحسین ساعدی از کتاب «عزادارن بیل» بهره گرفت که مجموعه هشت داستان پیوسته است. داستان چهارم کتاب، دستمایه مهرجویی در گاو است، اما و آدم‌ها و عناصر و حوادث دیگری از داستان‌های دیگر این مجموعه را نیز وارد فیلمنامه کرده است. از این لحاظ می‌توان گفت که فیلم مهرجویی منسجم و پروده‌تر از داستان‌های ساعدی از کار درآمده است، نه فقط بر نقش گاو در اقتصاد روستا تاکید شده است، بلکه تعلق خاطر مش حسن به گاو شیرده‌اش نیز دقیق و کامل‌تر القا می‌شود. گفت‌وگوها مناسب‌تر و دارای نواخت هستند. یک‌یک این مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در داستان‌های «عزرائیل بیل» گاو مش حسن سهمی در زندگی روستاییان ندارد. با آنکه روستای بیل دچار قحطی و خشکسالی است، کسی به فکر شیری که از گاو عاید می‌شود نیست. طبیعی هم هست. آخر مگر یک گاو چند من شیر می‌دهد؟ بنابراین هریک از اهالی بیل در فکر چاره‌ای است. یکی به پوروس (دزدی) می‌رود، یکی دنبال گدایی است، یکی می‌رود تا از صحرا علف و یونجه تهیه کند. مش حسن تنها کسی است که پی گاو و دام است. «باید فکر گاو و گوسفندامون هم باشیم.» و مش جبار به او تشر می‌زند که بهتر است اول به فکر شکم خودشان باشند تا گاوها و گوسفندها. در کتاب نه فقط تاکید، بلکه اشاره‌ای به این نیست که گاو شیرده مش حسن سهمی در اقتصاد روستا دارد؛ اما اشاره به علاقه مفرط مش حسن به گاو هست. اسماعیل، برادرزن مش حسن به خواهر عباس، دختری که به او علاقمند است، می‌گوید: «من می‌دونم که مش حسن گاوشو خیلی بیشتر از خواهرم دوس داره.» در فیلم، هم بر تامین شیر روستاییان از گاو تاکید می‌شود و هم بر علاقه اغراق‌آمیز مش حسن به گاو. در فصل اول، موقعی که زن مش‌اسلام با کاسه‌ای در دست آماده رفتن به خانه مش حسن است، مش‌اسلام به او می‌گوید: «می‌ری شیر بگیری؟ تو این ده که یه گاو بیشتر نیست» و اشاره به گاو مش حسن می‌کند که به صحرا برده شده‌است. وقتی مش حسن از صحرا برمی‌گردد و گاوش را در طویله بسته است، انبوهی زن کاسه در دست دم خانه او ازدحام می‌کنند. همین اشاره‌ها برای نشان دادن سهم گاو در حیات اقتصاد سنتی روستا کافی است. تاکیدهای کارگردان بر نشان دادن علاقه مش حسن به گاو بیش از این‌هاست؛ مش حسن در راه بازگشت از صحرا گاوش را در رودخانه می‌شویدو خود را. با دو دست آب بر می‌دارد، جلو گاو می‌گیرد. او نمی‌خورد، خودش آب را سر می‌کشد و پس از شست‌وشو با کتش گاو را خشک می‌کند. چشمش به بلوری‌ها (همان پوروسی‌ها داستان) می‌افتد. هراسان می‌شود و به روستا باز می‌گردد (عنوان‌بندی فیلم به صورت منفی روی حرکت گاو و مش حسن است که گاه باهم یکی می‌شوند). در قهوه‌خانه وقتی که مش حسن نشسته است تا استراحت کند، درباره بلوری‌ها صحبت می‌شود که (به تصویر صفحه مراجعه شود) گوسفندها و وسایل خانه اهالی را به سرقت می‌برند. یکی می‌گوید: «حالا نوبت گاو مش حسنه» و مش حسن، گویی که قرار است آن اتفاق در همان موقع روز جلو چشم اهالی رخ دهد، سراسیمه و وحشت‌زده گاو را به خانه می‌برد. با فانوس گوشه و کنار طویله را تجسس می‌کند تا احیانا جانوری نباشد که به گاو آزار برساند. شب را در طویله می‌خوابد و کشیک می‌کشد. روز بعد در غیبت مش حسن، گاو به دلیل نامعلومی می‌میرد (این پرسش که گاو به چه علتی می‌میرد تا پایان فیلم بی‌پاسخ می‌ماند). مرگ گاو ضربه خردکننده‌ای بر مش حسن وارد می‌کند، به طوری که او را از خود بی‌خود و بی‌هوش می‌کند. برای عارضه شدن این وضع بر مش حسن سه حالت برشمرده‌اند.

الف) سهم گاو در زندگی اقتصادی روستا و مش حسن عمده است و عارض شدن آن بیماری بر مش حسن بر اثر از دست دادن ممر درآمد اوست.

تغییری دیگری که مهرجویی (نسبت به داستان ساعدی) انجام داده، مهم بودن گاو در زندگی اقتصادی ده است. در داستان اصلی اشاره‌هایی به صحرا رفتن اهالی ده برای برداشت محصول و وجود خرمن-و حتی وجود یک گاو دیگر-می‌شود. در فیلم این عوامل به کناری گذاشته شده و گاو شیرده اهمیت فراوانی پیدا می‌کند و بدین ترتیب مرگ گاو مش حسن روی زندگی تمام اهالی اثر می‌گذارد. راست این است که به جز زنان کاسه به دست-که به آن اشاره شد-نشان دیگری از این اهمیت در فیلم نیست. پس از مرگ گاو در روستای متکی بر اقتصاد تک محصولی(گاو شیرده) فقط مش حسن دچار خسران می‌شود.

خرید سرور مجازی
خرید بلیط لحظه آخری هواپیما از فلایتیو
خرید ساک پارچه ای
کلاه تبلیغاتی
بهترین جراح بینی
ب) رابطه مش حسن و گاو فراتر از رابطه یک کشاورز با زمینش است، این رابطه فقط یک رابطه اقتصادی نیست. لایه فلسفی فیلم، مسئله تناسخ را مطرح می‌کند که از پیشینه‌ای دیرپا در فرهنگ ایران برخوردار است. مش حسن پس از مرگ گاو، شخصیت انسانی خود را نفی می‌کند ‌ و به عبارتی گاو در وجود او تجلی می‌کند، گرچه از زمینه‌ای اقتصادی مایه می‌گیرد، اما به باورها فلسفی قوم ایرانی ربط می‌یابد.

ج) بعضی دیگر نیز معتقدند که فیلم گاو علاوه‌بر نشان دادن گوشه‌هایی ازمناسبات اجتماعی و اقتصادی روستاهای پرت‌افتاده این ملک (به عنوان فرع) شرح دردآمیز دلدادگی مش حسن است بر گاو خود. مش حسن آدمی درون گراست که به توجه او به «من» سرآغاز تعارض با دنیای سرسخت و بی‌رحم بیرون از خویش است. او انسان تنهایی است-البته نه از جنس سامسا در «مسخ» کافکا- که به جای آدم‌ها با محیط و طبیعت اطرافش و با گاوش رابطه محکم برقرار کرده است. تنها شبی که ما او را آماده خواب می‌بینیم بسترش را در طویله انداخته است دمی با او بازی کند. آنچه به مش حسن آرامش و امنیت می‌دهد، فردی خود او است.

به عبارت دیگر رابطه مش حسن و گاوش، رابطه عاشق و معشوق است، از آن نمونه‌هایی که در ادبیات فارسی و عرفانی ایرانی فراوان وجود دارد. او معشوق را نه برای خود بلکه برای خاطر وجود خود او می‌خواهد. هر چیزی را می‌تواند ببیند جز عذاب و مرگ او. برای همین است که مرگ گاو را باور نمی‌کند و خود را گاو مش حسن می‌پندارد. «گاو من همین جاس. گاو من درنرفته، من بوشو می‌شناسم از اینجا نرفته بیرون.» یا: «من مش حسن نیستم، من گاوم، من گاو مش حسنم.» جدایی از معشوق، نه مرگ گاو شیرده به عنوان یک محل درآمد، مش حسن را از خود بی‌خود و بی‌هوش می‌کند. بنابراین او برای رسیدن به یار، موقعی که او را بسته‌اند و می‌خواهند برای مداوا به شهر ببرند، خود را به ته دره می‌اندازد و فنا می‌کند. نگارنده معتقد است سقوط مش حسن به ته دره از سر اتفاق یا لیز خوردن نبوده است. در داستان چهارم کتاب «عزاداران بیل» که موضوع اصلی فیلم از آن برگرفته شده است، تقریبا همه آدم‌ها حضور دارند: اسلام، کدخدا، عباس، پسرصفر، موسرخه (دیوانه)، اسماعیل، جبار، همسر مش حسن، پوروسی‌ها (بلوری‌ها) و دیگران؛ اما پیشینه شخصیت و شناخت بیشتر تعدادی از این‌آدم‌ها با استناد به داستان‌های ماقبل چهارم و بعد از آن به دست داده می‌شود؛ مثلا اینکه گوسفندهای مش جبار را بلوری‌ها دزدیده‌اند مربوط به داستان سوم است که در فصل افتتاحیه فیلم بازگو می‌شود. دزدیدن مرغ‌های همسایه توسط یکی دو تن از اهالی نیز مربوط به همین داستان است. پیرزنانی که مراسم دعا و سوگواری برگزار می‌کنند، نقش خود را در داستان سوم بازی می‌کنند. آن‌ها موقعی که قحطی گرسنگی در بیل بیداد می‌کند، پوشیده در لباس‌های یک سر سیاه درحالی‌که جارو به آب تربت می‌زنند وبالای سر مردان تکان می‌دهند، زیر لب دعا می‌خوانند وبه در دیوار آب می‌پاشند. در فیلم این مراسم را موقعی اجرا می‌کنند که مش حسن غرق دنیای ذهنی‌اش خود را گاو می‌پندارد و حالش روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود. گوشه‌هایی از رفتار و سکنات موسرخه از داستان هفتم اخذ شده است. در فیلم بعد از دفن گاو، مش اسلام و کدخدا و مش عباس با هشداری که پسر مش صفر می‌دهد، حضور دیوانه را به عنوان تنها فردی که ممکن است پیش مش حسن دهان بازکند و ماجرای مرگ گاو را بازگو کند، مزاحم می‌دانند، بنابراین بعد از اینکه گاو را طناب پیچ می‌کنند و در چاه می‌اندازند او را که تسلیم رفتار اهالی است می‌بندند و در طویله می‌اندازند. رفتار او در قیاس با واکنش مش حسن در مقابل رفتار خشن چند تن از روستاییان که می‌خواهند او را دست بسته برای مداوا به شهر ببرند، بیانگر تفاوت واکنش دو آدم (یکی دیوانه و دیگری فردی که دیوانه پنداشته می‌شود) در برابر یک عمل است.

اکثر گفت‌وگوهای کتاب بدون کمترین تغییر در فیلم نقل شده است و در موارد اندکی نیز که بعضی تغییرهای جزئی درآن‌ها داده شده، گفت‌وگوها شسته و رفته‌تر از کار درآمده‌اند؛ به عنوان مثال مش حسن پس از آنکه اهالی به او می‌گویند که گاوش فرار کرده است، روی پشت‌بام می‌رود و می‌نشیند و بالا آمدن ماه را می‌نگرد. در کتاب آمده است: «عباس گفت: پس نشستی اینجا که چه کار بکنی؟ مش حسن دست و پایش را گم کرد و گفت: هیچ. نشسته‌ام اینجا و وانو نگاه می‌کنم. می‌بینین داره از پوروس می‌یاد بالا.»

در فیلم پس از اینکه از مش حسن علت نشستنش را روی پشت‌بام می‌پرسند، می‌گوید: «ماه که دراومد براش آب می‌برم.» مش جبار «اگه در نیومد چی؟» مش حسن: هر وقت گاو من تشنه‌اش بشه ماه هم در می‌یاد.»

گفت‌وگوی مش اسلام و مش حسن وقتی که قرار است اسلام خبر دررفتن (مرگ) گاو را به مش حسن بدهد، یا مکالمه مردهای ده با مش حسن در طویله، وقتی که او دیگر خود را گاو می‌پندارد و دور طویله نعره‌زنان می‌دود، انسجام و ایجاز پاکیزه‌ای دارد. به‌طور قطع یکی از عوامل امتیاز گاو، به عنوان یک فیلم غیرمتعارف، روشنی سادگی همین گفت‌وگوها است.

در واقع گاو را باید محصول و برآمد تجربه‌های کمیاب سالمی دانست که در سینمایی ایران از اوایل دهه ۱۳۴۰ در حال شکل گرفتن بود؛ تجربه‌هایی که به مقدار فراوان از تئاتر و ادبیات تاثیر پذیرفته و حاملان آن عموما همان آدم‌های صحنه نمایش و فعالان ادبیات بودند. شاید نتوان هیچ فیلمی را مثال آورد که به اندازه گاو ترکیب سینما را با ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی تا این اندازه بارز و نمایان نشان بدهد.

تنظیمات دوربین مدار بسته

۲۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
یکی از مراحل مهم تنظیمات دوربین مدار بسته به تنظیم منوی این دستگاه مربوط می شود. به طور معمول، تمامی مدل های دوربین مدار بسته از منوی تنظیمات برخوردار می باشند. همچنین، تنظیم منوی دوربین های آنالوگ به یک شیوه و روش صورت می گیرد. در Menu دستگاه کاربران با گزینه های مختلفی برخورد می کنند. تنظیم سفیدی (White Balance)، نوردهی (Exposure)، تنظیمات ویژه (Special)، پنهان کردن تصاویر (Privacy)، تشخیص حرکت (Motion)) و روز و شب (Day & Night)، از مهم ترین گزینه های مربوط به تنظیمات منو (Menu) به شمار می روند.

تنظیمات ضبط فیلم و تصاویر دوربین مدار بسته
تنظیمات ضبط فیلم دوربین مدار بسته

با اعمال تنظیمات مربوط به ضبط فیلم و عملکرد تصاویر، امکان دسترسی به همه تصاویر در بازه زمانی بسیار کوتاه، برای کاربر فراهم می شود. برای انجام تنظیمات در ابتدا با کلیک راست کردن در صفحه اصلی دوربین مدار بسته، گزینه Menu انتخاب می گردد.

سپس با انتخاب بخش Storage، وارد بخش Recording شوید. سپس از بخش Select Camera دوربین تحت شبکه مدنظر کاربر انتخاب می شود. در مرحله بعد می بایست تیک مربوط به گزینه Enable Schedule فعال شود. در ادامه این فرآیند گزینه مربوط به Pre-Record، تعیین بازه زمانی آغاز به ضبط فیلم را مشخص می کند. گزینه Post-Record متوقف کردن بازه ضبط و گزینه Enable Redundant Recording تکرار ضبط تصاویر مطابق با جدول زمان بندی را انجام می دهد.

حتما بخوانید : آموزش نحوه سوکت زدن کابل شبکه دوربین

تنظیم رزولوشن و پهنای باند دوربین مدار بسته
از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات دوربین مدار بسته به اعمال تنظیمات رزولوشن این دستگاه اختصاص پیدا می کند. برای انجام این فرآیند ابتدا با کلیک راست کردن بر روی صفحه اصلی، گزینه منو انتخاب شود. سپس به بخش Camera رفته و پس از آن وارد بخش Encoding شده و گزینه های رزولوشن (Resolution) و پهنای باند (Bitrate) را متناسب با عدد مورد نظر خود انتخاب نمایید.

نکته: برای دوربین های 3 مگاپیکسل پهنای باند مناسب عدد 3072 و برای دوربین های 2 مگاپیکسل عدد 2048 در نظر گرفته می شود.

تنظیم نمایشگر دستگاه NVR
از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات در این دستگاه می توان به نحوه اعمال تنظیمات دستگاه ضبط تصویر، اشاره کرد. برای اجرایی کردن این فرآیند همانند موارد قبلی گزینه منوی دستگاه انتخاب می شود. سپس کاربر وارد قسمت System شده و بر روی گزینه Preview کلیک می‌کند. در این بخش کاربر متناسب با نوع نیاز خود نسبت به تنظیم Video Output اقدام می کند. بر این اساس، انتخاب گزینه های HDMI/VGA قابلیت نمایش تصاویر به صورت همزمان و گزینه HDMI2، امکان نمایش تصاویر دوربین به صورت تکی را فراهم می آورد. در مرحله بعد می بایست رزولوشن مناسب با صفحه نمایش دستگاه انتخاب گردد.

تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته
تنظیمات دید در شب یکی از دیگر تنظیمات مهم در دوربین های مدار بسته است. این تنظیمات برای مکان هایی که دوربین مدار بسته در محیط های بیرونی نصب شده و در شب نور محیط کم شده برای نظارت بهتر و دریافت تصاویر مناسب تر صورت می گیرد. برای اجرای این تنظیمات بایستی وارد تنظیمات دوربین زمان بندی دوربین شده و در بخش زمان و ساعت تغییراتی اعمال کرد.

با توجه به اهمیت این تنظیمات در مقاله دیگری به طور مرحله به مرحله و جامع به آموزش این موضوع پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی “همه چیز درباره تنظیمات دید در شب دوربین مدار بسته” کلیک نمایید.

اعمال تنظیمات نور دوربین مدار بسته
اعمال صحیح تنظیمات مربوط به نور، از موضوعات بسیار مهم پس از نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته قلمداد می گردد. بهره مندی از تصاویر دارای کیفیت و رزولوشن بالا، برای کاربران از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کیفیت تصاویر دوربین در صورت زیاد یا کم بودن نور محیط بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

برای اعمال این تنظیمات گزینه منو را انتخاب کرده و سپس به بخش مربوط به Setup وارد شوید. در این مرحله با انتخاب گزینه Image واقع در سمت چپ Menu تنظیمات مورد نظر اعمال می شود. برای انجام تنظیمات مربوط به تغییر رنگ و نور، گزینه Scenes کاربرد دارد. برای ارتقای کیفیت تصاویر، گزینه Image Enhancement مؤثر است. همچنین، برای کنترل میزان تضاد نور گزینه Contrast و برای تنظیم میزان اشباع رنگ، گزینه Saturation و به منظور تنظیم میزان روشنایی و نور، گزینه Brightness انتخاب می شود.

دقت داشته باشید که در صورتی که تنظیمات نور دوربین مدار بسته به درستی صورت نگیرد مشکلات بسیاری برای تصاویر ضبط شده ایجاد شده و احتمال تاریک، روشن یا برفک دار بودن آن وجود دارد. در مقاله دیگری به بررسی مشکلات دوربین و نحوه عیب یابی آن ها پرداخته ایم برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله “راهنمای جامع نحوه رفع مشکلات دوربین مدار بسته” را مطالعه نمایید.

نحوه تنظیمات دوربین مدار بسته بر روی گوشی هوشمند
انتقال تصویر دوربین مدار بسته

اعمال تنظیمات دوربین بر روی گجت های هوشمند از جمله تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. برای انجام این کار می بایست دستگاه DVR به مانیتور متصل شود. برای انجام این اتصال از کابل HDMI یا VGA استفاده می شود. در مرحله بعد می بایست نسبت به تغییر تنظیمات شبکه در منوی دستگاه DVR اقدام کرد. وارد بخش تنظیمات شده و با انتخاب گزینه Network، تغییرات مورد نظر را انجام دهید.

پس از طی این فرآیند، تغییر تنظیمات موردنظر در دستور کار قرار می گیرد. برای انجام این کار از کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید. با وارد کردن بارکد در Internet Explorer، باید Admin، Password و User Name را به انگلیسی وارد کرده و سپس به قسمت Forwarding مودم رفته و تغییرات مورد نیاز اعمال گردد. در مرحله بعد مودم به دستگاه DVR متصل شده و کابل مربوطه را به مودم وصل کنید. دریافت سیگنال تصویر بر روی مانیتور، حکایت از درست انجام شدن تنظیمات دارد. در مرحله آخر، می بایست نرم افزار مربوط به دوربین را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کرد.

نکته: IP و Port مورد نظر برای وارد کردن در نرم افزار مربوطه 192.168.1.7:80 و ID مدنظر Admin می‌باشد.

حتما بخوانید: علت نویز دوربین مدار بسته و روش های رفع آن

تنظیمات ساعت و تاریخ دوربین مدار بسته
برای اعمال تنظیمات دوربین مدار بسته به ویژه تنظیم ساعت و تاریخ ابتدا وارد Menu دستگاه شده و در قسمت تنظیمات گزینه مربوط به Date & Time را انتخاب کنید. همچنین، برای نشان دادن تاریخ و زمان در پخش زنده یا فیلم های ضبط شده می بایست نسبت به فعال کردن این عملکرد اقدام کرد. برای انجام این کار وارد تنظیمات دوربین شده و پس از انتخاب گزینه Video یا Display، تیک مربوط به تاریخ و زمان را فعال کنید.

نکته: در صورتی که علی رغم تنظیم شدن ساعت و تاریخ، باز هم دستگاه تاریخ و ساعت نادرست را بر روی نمایشگر نشان می دهد، باید سیستم عامل دستگاه NVR و دوربین به روز رسانی شود.

آموزش نصب دوربین مدار بسته با برق گستران
در این مقاله بررسی تنظیمات دوربین مدار بسته پرداختیم. نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری حرفه ای می باشد. در صورتی که علاقه مند نصب دوربین های مدار بسته هستید توصیه می کنیم در دوره های آموزش نصب دوربین های مدار بسته آموزشگاه برق گستران شرکت کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید. آموزش تعمیرات پکیج دیواری، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش برق صنعتی و . . . برخی از دیگر دوره های در حال برگزاری در این آموزشگاه است.

آموزش دوچرخه سواری

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
شاید فکر آن هم نکنید که دوچرخه سواری صحیح و اصولی تا چه اندازه می تواند وابسته به داشتن دانش و مبانی اولیه باشد. چه تصمیم داشته باشید از دوچرخه به عنوان یک وسیله برای جابجایی در شهر و چه برای ورزش و یا برای طبیعت گردی یا مسافرت و یا هر فعالیت جدی دیگری استفاده کنید نیارمند داشتن دانش و رعایت مبانی اولیه دوچرخه سواری هستید. در این نوشتار سعی می کنیم 12 مورد مهم برای نحوه صحیح دوچرخه سواری و رکاب زدن اصولی را معرفی کنیم چرا که داشتن دانش و رعایت این موارد نیاز اولیه برای دوچرخه سواری اصولی است زیرا کمک می کند از آسیب ها احتمالی جلو گیری شود و شما بتوانید بصورت صحیح به دوچرخه سواری بپردازید.

1- انتخاب دوچرخه مناسب



بدون شک اولین قدم برای دوچرخه سواری انتخاب دوچرخه مناسب برای کاربری است که مدنظرتان دارید. بصورت مثال یک دوچرخه جاده که ما آن را گاها با نام دوچرخه کورسی میشناسیم مناسب دوچرخه سواری در مسیر های خاکی نخواهد بود. بنابراین انتخاب دوچرخه مناسب کاربری مدنظرتان، قدم اول است. اما فارغ از تمام سختگیری ها می توان از سبکهای مختلف برای دوچرخه سواری در شهر استفاده کرد یا برای ورزش. اما مناسب تر آن است که دوچرخه مناسب کاربری خود را انتخاب و تهیه کنید و از آن استفاده نمایید.

برای آشنایی با انواع دوچرخه “آموزش راهنمای انتخاب انواع دوچرخه” را مطالعه کنید.

برای راهنمایی جهت خرید دوچرخه “آموزش راهنمای خرید دوچرخه” را مطالعه کنید.

برای راهنمایی جهت خرید دوچرخه دست دوم “آموزش راهنمای خرید دوچرخه دست دوم” را مطالعه کنید.

2- انتخاب دوچرخه در سایز مناسب



انتخاب یک دوچرخه در سایز مناسب همانند انتخاب یک کت و شلوار در سایز مناسبتان است. شما نمی توانید یک دست کت و شلواری که 4 سایز از شما بزرگتر یا کوچکتر است را بپوشید به همان شکل هم نمی توانید دوچرخه ای که چند سایز از شما بزرگتر و یا کوچکتر است را استفاده نمایید در بعضی مواقع می توان دوچرخه ای که یک سایز یا گاها دو سایز از سایز مناسب شما بزرگتر یا کوچکتر باشد را به وسیله تنظیمات متناسب سازی تنظیم نموده تا مناسب سایز و قد شما شود اما فقط در موارد خاص!و بیشتر مواقع این امکان وجود ندارد و یا پیشنهاد نمی شود. بنابر این باید سعی کنید دوچرخه مناسب قد خود را تهیه کنید.

اصول صحیح نشستن بر روی دوچرخه جاده، کورسی
. عدم استفاده از سایز مناسب دوچرخه برای هر فرد باعث آسیب رساندن به بدن می شود بنابراین باید به این نکته توجه ویژه ای داشت. پس در ابتدا می بایست یک دوچرخه که مناسب و نزدیک به سایز خود را انتخاب نمایید و بعد برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید تنظیمات مختص قد و بدن خود را به روی دوچرخه انجام دهید.