. انواع دوربین مدار بسته با توجه به تکنولوژی آنها

۳۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

. انواع دوربین مدار بسته با توجه به تکنولوژی آنها

دوربین های مدار بسته بر اساس نحوه انتقال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط به دو دسته تقسیم می شوند:

 

دوربین مداربسته آنالوگ: در این نوع دوربین ها اطلاعات به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می شود. دوربین مداربسته تحت شبکه: این نوع دوربین اطلاعات را به صورت دیجیتال و از طریق شبکه انتقال می دهد.

دوربین آنالوگ داهوا

در این نوع دوربین آنالوگ داهوا تفاوت در ارسال اطلاعات نیز باعث تفاوت بستر ارائه اطلاعات شده است. دستگاه ضبط در سیستم دوربین مداربسته یک دستگاه DVR آنالوگ با کابل کواکسیال است که دوربین آنالوگ داهوا را به دستگاه متصل می کند. سهولت نصب و هزینه کم دو موردی است که دوربین آنالوگ داهوا را در موقعیت خوبی قرار می دهد. اما محدودیت کیفیت و عملکرد پایین باعث کاهش تعداد مشتریان این دوربین آنالوگ داهوا شده است. ظهور دوربین آنالوگ داهوا HD می تواند این شکاف را برطرف کند و دوباره توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. در واقع دوربین آنالوگ داهوا HD نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ هستند که با تغییرات ایجاد شده در مدل توانسته اند تصاویری با کیفیت ارائه دهند. انواع مختلفی از تکنولوژی و دوربین آنالوگ داهوا ا HD از انواع مختلف (AHD، HDTVI، HDCVI و HDSDI) وجود دارد. دوربین های مداربسته تحت شبکه

در دوربین های IP، یعنی دوربین تحت شبکه داهوا ، NVR وسیله ای است که اطلاعات و تصاویر را ذخیره می کند. برای اتصال دستگاه به دوربین تحت شبکه داهوا از کابل شبکه استفاده می شود. تصاویر باکیفیت، امکانات هوشمند و پردازش تصویر این نوع دوربین تحت شبکه داهوا شرایط را برای سیستم های مانیتورینگ شبکه بهبود بخشیده است. با وجود قیمت و سرعت بالا به خصوص در کیس های حرفه ای، برخی از مشتریان خریداران خوبی برای این دوربین تحت شبکه داهوا هستند.

 

 نوع دوربین مداربسته بستگی به بدنه دوربین دارد

دوربین مدار بسته داهوا  گنبدی

دلیل نامگذاری دوربین مدار بسته داهوا گنبدی ظاهر آنهاست. Dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد است. این نوع دوربین مدار بسته داهوا برای نصب در داخل ساختمان توصیه می شود. با توجه به طراحی دوربین مدار بسته داهوا گنبدی، در زیر برج قرار می گیرد. این دوربین مدار بسته داهوا را می توان در منزل، اداره، فروشگاه، ایستگاه راه آهن و ... نصب کرد. بدنه  دوربین مدار بسته داهوا معمولا پلاستیکی و گاهی فلزی است.

 

دوربین مدار بسته bullet

دوربین مدار بسته داهوا بولت که معمولا به شکل استوانه یا مستطیل هستند برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند. دوربین مدار بسته داهوا بولت را می توان بر روی دیوارها و زیرزمین ها نصب کرد. به دلیل نصب در محیط بیرونی و قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و باران مقاومت فیزیکی بیشتری دارد. بدنه دوربین مدار بسته داهوا شاتر معمولاً فلزی است. بسته به انواع مختلف دوربین مدار بسته داهوا گلوله، مقاومت دوربین مدار بسته داهوا در برابر رطوبت و گرد و غبار متفاوت خواهد بود. وجود هد در این نوع دوربین مدار بسته داهوا ها نقطه ضعفی در برابر سرقت آن است که بهتر است آن را در ارتفاع بالا نصب کنید و به پیشگیری دست پیدا نکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.