انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

۱۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

تکنولوژی دوربین مدار بسته یکی از معیارهای سازماندهی نوع سیستم نظارتی و امنیتی است. شاید اولین موضوعی که در بررسی مشخصات دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد، تکنولوژی دوربین باشد، سپس سایر مشخصات را بررسی و بررسی کنید. در حال حاضر دوربین های نظارت تصویری موجود در بازار با دو فناوری عرضه می شوند: آنالوگ HD و سیستم های شبکه این دو فناوری علاوه بر تفاوت ظاهری، تفاوت هایی در طراحی و نصب دوربین های نظارت تصویری نیز دارند.

 

دوربین آنالوگ چیست و چگونه کار می کند؟

دوربین های مداربسته آنالوگ از سنسور تصویر برای فیلم برداری با فرمت آنالوگ استفاده می کنند. این حسگر نور ورودی به لنز دوربین را به داده هایی تبدیل می کند که به صورت جریان های الکتریکی با چگالی های مختلف منتقل می شود. این سیگنال الکتریکی توسط مدار داخلی دوربین پردازش می شود و از طریق یک کابل کواکسیال به دستگاه DVR یا دستگاه دیگری برای ذخیره و مشاهده منتقل می شود.

 

اکثر مدل‌های قدیمی دوربین‌های آنالوگ از سیگنال‌های CVBS (سیگنال باند پایه ترکیبی ویدیویی) برای انتقال سیگنال‌های ویدیویی استفاده می‌کنند. ویدیوی CVBS به جای کیفیت بالا، با کیفیت استاندارد است، بنابراین ویدیوی CVBS نسبت به ویدیوی دیجیتال شفافیت کمتری دارد.

 

گفته می‌شود، در حالی که اکثر دوربین‌های مداربسته آنالوگ از CVBS استفاده می‌کنند، برخی از مدل‌های آنالوگ جدیدتر از فناوری‌هایی مانند رابط دیجیتال سریال با وضوح بالا (HD-SDI) برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. دوربین های آنالوگ چه استاندارد و چه با کیفیت بالا، از کابل های کواکسیال قوی برای انتقال تصاویر خود به مانیتورها، دستگاه های DVR، رمزگذارها و سایر دستگاه ها استفاده می کنند.

دوربین های مداربسته آنالوگ معمولا دارای ویژگی هایی مانند دید در شب هستند.

هک کردن دوربین های امنیتی آنالوگ از دوربین های IP دیجیتال دشوارتر است زیرا به صورت آنلاین کار نمی کنند. دوربین های امنیتی آنالوگ را می توان در مدل های با کیفیت استاندارد و کیفیت بالا یافت.

داده های ویدئویی نور و آنالوگ می توانند از کابل کواکسیال یکسانی استفاده کنند. دوربین های امنیتی آنالوگ می توانند با تجهیزات آنالوگ موجود سازگار باشند. هک کردن دوربین آنالوگ سخت تر از دوربین های دیجیتال است زیرا مستقیماً به اینترنت متصل نمی شوند

دوربین های امنیتی آنالوگ ارزان تر از همتایان دیجیتال IP خود هستند.دوربین های امنیتی آنالوگ یک مانیتور ویدیویی قدیمی (فیلم مدار بسته) جایگزین دوربین های عکاسی دیجیتال هستند. اگرچه دوربین های مداربسته آنالوگ کیفیت تصویر پایین تری را ارائه می دهند و ویژگی های کمتری نسبت به دوربین های پروتکل اینترنت (IP) دارند، اما همچنان می توانند برای برنامه های نظارتی کوچک و کم هزینه مناسب باشند. دوربین های مداربسته آنالوگ قلب بسیاری از نصب های قدیمی دوربین های امنیتی هستند، اما به دلیل محدود بودن وضوح و پهنای باند دوربین، فیلم های با کیفیت پایین تولید می کنند. اخیراً با پیشرفت های قابل توجه در فناوری حسگر، برخی از مدل های جدید دوربین های آنالوگ توانسته اند تصاویری مشابه دوربینIP  دیجیتال ثبت کنند.

 

دوربین تحت شبکه چیست؟

سیستم های تلویزیون مدار بسته دیگر در شرکت های بزرگ با بودجه های زیاد استفاده نمی شوند. در OHEAP، ما می توانیم این اقدامات امنیتی را برای مشاغل کوچک و حتی افرادی که می خواهند از خانه و دارایی خود محافظت کنند، ارائه دهیم. با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری، سیستم‌های دوربین مداربسته استاندارد ارزان‌تر، استفاده آسان‌تر و در دسترس‌تر از همیشه شده‌اند. همچنین، انواع مختلفی از سیستم های نظارت تصویری پیشرفته وجود دارد، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز شما باشد. این وبلاگ برای نمایش دوربین های IP و مزایای آنها نوشته شده است. نظارت تصویری دوربین IP به مراتب از سیستم های آنالوگ پیشی گرفته است و به سرعت در بسیاری از صنایع بزرگ به انتخاب ارجح تبدیل شده است. در نهایت، ما متوجه شدیم که انواع و سبک های مختلفی در بازار وجود دارد. برای بسیاری از کسب و کارها می تواند گیج کننده باشد که بدانند به کدام برندها اعتماد کنند. در این مقاله، آنچه را که برای شروع کار با یک سیستم نظارت تصویری دوربین IP نیاز دارید، پوشش خواهیم داد.مزایای استفاده از دوربین های نظارت تصویری IP بسیار زیاد است. آنها به محافظت از کسب و کار، کارمندان و مشتریان شما کمک می کنند. همیشه توصیه می شود در هر اتاق خانه حداقل یک دوربین داشته باشید که ممکن است در تصادف یا جنایت کسی آسیب ببیند. علاوه بر این، توصیه می شود که به عنوان مثال روی امنیت خود و جایی که وارد خواهید شد تمرکز کنید. پنجره ها و درها همچنین باید به نصب دوربین در خارج و داخل کسب و کار خود فکر کنید. این به این دلیل است که همه مناطق را می توان در هر زمان نظارت کرد. وقتی با استفاده از تشخیص حرکت اتفاقی می‌افتد، نگهبان امنیتی می‌تواند به صفحه تلفن یا اعلان رایانه‌اش فرستاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.