عملکرد دوربین مداربسته داهوا

۱۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

عملکرد دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا یک سیستم امنیتی برای حفاظت از اماکن کلیدی است. افراد با تفکر اینکه دوربین مداربسته داهوا یک سیستم امنیتی کامل است آن را خریداری می کنند اما خرید دوربین مداربسته داهوا  به همراه یک دستگاه ضبط کننده کامل می شود که با استفاده از آن عمل تجزیه و تحلیل ویدیو و ذخیره آن در هارد صورت می گیرد.

دوربین مداربسته داهوا عملا با فرستادن دیتای خام به سمت ویدیو ریکورد به کار خود پایان می دهد. برای آشنایی بیشتر با دستگاه های ضبط کننده داهوا و استفاده از این سیستم ها به ادامه مطلب توجه کنید.

دستگاه dvr داهوا

هنگامی که فناوری نظارت تصویری در سال های گذشته وارد بازار شد، اهمیت و اهمیت امنیت اطلاعات، ایمنی و امنیت مورد توجه قرار گرفت. برای این منظور دوربین های مدار بسته در مدل های آنالوگ و شبکه در بازار معرفی می شوند. یکی از مهم ترین دوربین های مداربسته موجود در بازار دستگاه ضبط DVR می باشد.

DVR یک دستگاه دوربین مدار بسته است که بر اساس طراحی آن با یک پردازنده داخلی و امکانات ذخیره سازی تصویر برای عملکرد موثر دوربین ساخته شده است. دستگاه های DVR برای دوربین های آنالوگ و آنالوگ HD طراحی شده اند. این دستگاه دارای دو بخش سخت افزاری و یک قطعه نرم افزاری می باشد.

 هنگام خرید یکی از مهمترین سوالات این است که DVR چقدر خوب است و ظاهر آن چگونه است؟ در زمان خرید؛ باید به این نکته توجه کنید که هر دستگاه DVR از ویژگی های دوربین خاصی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، برخی از دستگاه ها تا 2 مگاپیکسل، برخی تا 4 و برخی دیگر تا 8 مگاپیکسل پشتیبانی می کنند. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که کیفیت تصویر دوربین انتخابی با وضوح ضبط دستگاه مطابقت داشته باشد.

 

اگر دوربین 8 مگاپیکسلی خریداری می کنید، اما DVR شما فقط تا 6 مگاپیکسل را پشتیبانی می کند. در این صورت تصاویری با کیفیت 6 مگاپیکسل خواهید دید و عملکرد دوربین شما واقعا کاهش یافته است.

 

دستگاه nvr  داهوا

هر دو NVR و DVR دستگاه هایی هستند که داده های دوربین مداربسته به آنها منتقل می شود. اما تفاوت اصلی بین NVR و DVR نحوه عملکرد آنهاست. دستگاه DVR یک دستگاه الکترونیکی است. به این ترتیب تصویر دوربین مداربسته از طریق کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل می شود. این تصاویر در دستگاه ذخیره و پردازش می شوند.

اما دستگاه های NVR نرم افزار هستند. در سیستم های شبکه، تصاویر در خود دوربین ذخیره و پردازش می شوند. سپس تصاویر پردازش شده برای مشاهده و ذخیره سازی از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR منتقل می شوند.

وظیفه اصلی دستگاه شبکه داهوا ضبط تصاویر ارسالی توسط دوربین های مدار بسته تحت شبکه می باشد. فیلم دوربین مدار بسته را می توان به صورت زنده یا دوباره پخش کرد. نرم افزار داهوا NVR می تواند با تغییر روشنایی و رنگ تصویر پخش کند. قابلیت POE داهوا NVR برق رسانی به دوربین های مداربسته را آسان می کند. از جمله ویژگی های دستگاه NVR داهوا می توان به تشخیص چهره، پردازش تصویر و نقشه برداری حرارتی اشاره کرد. درایوهای فلش، حافظه SD و درایو دیسک قابل استفاده بوده و با استفاده از دستگاه های مختلف ذخیره سازی اطلاعات و دستگاه های شبکه داهوا می توان اطلاعات ارسال شده توسط دوربین نظارت تصویری به شبکه را ذخیره کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.