نحوه کارکرد دوربین های مداربسته

۲۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

نحوه کارکرد دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته ها در دنیای امروز به روش های مختلفی کار می کنند اما اصل عملکرد آن ها به سیستم های امنیتی مادر تعلق دارد.

دوربین مداربسته های مختلف وجود دارد که هر روز تکنولوژی خود را به روز می کنند تا به صورت هوشمندانه بر محیط اطراف نظارت داشته باشند.

دوربین مدار بسته ها به صورت تحت شبکه بدون وای فای نیز قابل استفاده هستند  حتی دوربین های وجود دارد که با استفاده از آن بدون برق می توانید یک سیستم امنیتی مستقل را داشته باشید.

اینکه دوربین مداربسته ها چطور کار می کنند را در ادامه مثال می زنیم و  بیشتر در باب دوربین مداربسته های قدیمی و جدید توضیح خواهیم داد. 

 

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا از قدیمی ترین کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته داهوا با محصولات مختلفی در بازار امنیتی احضار وجود می کند.

دوربین مداربسته داهوا با تکنولوژی های جدیدی مانند تحت شبکه ساخته می شود که یک ارث بری از سیستم دوربین مداربسته های کلاسیک است.

دوربین داهوا با داشتن وای فای می تواند بدون سیم فیلم دوربین مداربسته داهوا را به دستگاه ان وی ار برساند.

ساز و کار  دوربین تحت شبکه داهوا با استفاده از پروتکل های اینترنتی است که دیتا را به صورت دیجیتال به ان وی ار انتقال می دهد.

تصاویر بعد از تصویر برداری دوربین تحت شبکه داهوا داخل سیستم دوربین مداربسته داهوا فشرده سازی شده تا پهنای باند زیادی را اشغال نکند.

همچنین این فشرده سازی تصاویر دوربین تحت شبکه کمک می کند که تصویر به صورت بهینه سازی شده به آن وی داهوا برسد.

اما بعد از انتقال تصویر دوربین تحت شبکه داهوا به آن وی ار بخش مهم کار سیستم امنیتی آغاز می شود.

 

ان وی ار داهوا دیتای خام را دریافت و شروع به آنالیز روی آن ها می کند. برای مثال یکی از قابلیت های این سیستم ورود غیر مجاز به محدوده است.

دوربین تحت شبکه داهوا با ضبط تصاویر یک دیوار می تواند تغییراتی که در آن محدود اتفاق می افتاد را ضبط و به دستگاه ضبط کننده ان وی ار داهوا بفرستد.

آن وی ار داهوا به محض ورود فرد و رد شدن از خط فرضی دیوار شروع به آنالیز و تشخیص هشدار می دهد.

هشدارهای آن چی ار داهوا از طریق موبایل به سمت کاربران سیستم امنیتی فرستاده می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه می تواند با ضبط تصاویر دیگر و فرستادن آن ها به ان وی ار داهوا اطلاعات بسیاری را استخراج کند.

برای مثال یکی از مواردی که با استفاده از دستگاه ان وی ار داهوا می توان به آن پی برد تشخیص حرکت افراد است. خیلی از اماکن خلوت و بدون تردد هستند و افراد می خواهند به محض ورود فردی به آنجا از آن مطلع شوند قابلییت های دوربین مداربسته داهوا کمک خواهد کرد که با استفاده از قابلیت مقایسه فریم به فریم تصاویر بتوانید متوجه تغیرات و تحرکات در محیط شوید و این اعلان را از طریق گوشی موبایل دریافت کنید.

برای خرید دوربین مداربسته با قابلیت های اضفی از کارشناسان دوربین مداربسته کمک بگیرد تا ضمن راهنمایی این آچشن ها بهتیرن آن را متناسب با محیط شما در نظر بگیرند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.