نکته در خصوص دوربین مداربسته

۲۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

نکته درباره دوربین مداربسته

به عنوان کارشناس دوربین مداربسته دوربین مال 

Doorbinmall.com

 می خواهم تاریخچه کوتاهی از دوربین مداربسته ها را به صورت مختصر برایتان توضیح دهم؛ دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی امروزی آنچنان غرق در قابلیت های متنوع و مختلف شده اند که تفکیک این ویژگی ها و توضیح همه س آن ها نه در این مقاله می گنجند نه آنکه گویا خواهد بود چرا که دوربین مداربسته های مدرن امروزی با دقت و تجهیز به هوش مصنوعی دیگر نیازی به نگهبان ندارند. بنابراین چاره ای نیست تا به جای توضیح این همه پیچیدگی به توصیف دوربین مداربسته کلاسیک بپردازیم که با حداقل امکانات کار تصویر برداری را انجام می داد. سیستم های آنالوگ با استفاده از سیم و کابل تصاویر را داخل دی وی ار فرستاده و از آنجا در هارد دوربین مداربسته ذخیره می کردند مثالی از این سیستم ها که می توان یکی از بهترین ها دانست دوربین مداربسته آنالوگ داهوا است.

این مدل دوربین مدار بسته داهوا با توجه به آنکه سال ها از شروع تولید آن می گذرد همچنان پر فروش است چرا که نیاز خریدارن از تهیه دوربین مداربسته را پاسخگو می باشد.

دوربین آنالوگ داهوا با تصویر برداری شبانه روزی می تواند دیتای ویدیوی را از طریق کابل کوکسیال به سمت دستگاه ویدیو ریکورد بفرستد و دی وی از داهوا هم به محض فشرده سازی فایل را داخل هارد ذخیره می کند.

اما وقت آن رسیده که با به روز رسانی قابلیت های این سیستم به تعریف دوربین های دیجیتال بپردازیم.

 

 

دوربین تحت شبکه داهوا چیست و چگونه کار میکند؟

دوربین مداربسته تحت شبکه داهوا یا دوربین ip دلخواه از سری دوربین مداربسته های است که با استفاده از اینترنت دیتای ویدئویی را منتقل می کند این دیتا با استفاده از کابل اترنت درون شبکه قرار گرفته و با کمترین میزان سیم و کابل تصاویر را در هارد دوربین یا فضای ابری ذخیره میکند.

فضای ابری دوربین آی پی داهوا  سرور های هستند که می توان فایل های ویدئویی را برای امنیت بیشتر در آنجا ذخیره کرد چرا که هارد دیسک های سخت افزاری احتمال خرابی یا هر گونه حادثه ای مانند آتش سوزی را دارند در صورتی که فضای ابری از این موارد مصون است. همانطور که هارد دوربین ip  داهوا نرم افزاری است صفحه نمایشگر دوربین مداربسته شما گوشی موبایل شما خواهد بود و گوشی موبایل می تواند تصاویر را به صورت لایو و زنده نشان دهد.

علاوه بر این دوربین تحت شبکه داهوا با داشتن قابلیت های نظیر تشخیص حرکت ، تشخیص چهره ، شمارش افراد و.... می تواند دیتای ویدئویی را آنالیز کند، در حالی که در سیستم دوربین مداربسته های آنالوگ نمی توان به این قابلیت ها دسترسی داشت. 

اما تنها عیب دوربین ip داهوا را می توان ضعف آن در فواصل دور دانست دوربین های آی پی مانند گوشی تلفن به وای فای وصل شد و با استفاده از آن عمل می کنند اما آنتن وای فای در فواصل دور  به خوبی عمل نکرده و باعث اختلال در عملکرد دوربین تحت شبکه داهوا می شود.

دوربین تحت شبکه داهوا در انواع مختلف مانند دوربین های بالت دیواری یا دوربین های دام سقفی در بازار دوربین مداربسته ایران موجود هستند که متناسب با نیاز افراد به کار گرفته می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.