منظور از سیستم امنیتی چیست؟

۲۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

منظور از سیستم امنیتی چیست؟

در دنیای مدرن امروزی که سیستم ها امنیتی نقش مهمی را ایفا می کنند باید اطلاعاتان را به سرعت به روز رسانی کنید چار که واژه سیستم امنیتی در چندین سال گذشته دچار تغییر تحول شده است و سیستم های امنیتی به صورت مستقل و بدون هیچ نگهبانی ایفای نقش می کنند؛ این سیستم ها با به کار گیری تکنولوژی های جدید در حال بالا بردن دقت و سرعت و کارایی خود هستند.

در این مقاله با این سیستم با دو مدل از این تجهیزات امنیتی یعنی دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته آشنا خواهید شد و تفاوت آن ها را به صورت مختصر خواهیم گفت.

این  سیستم ها به صورت منحصر به فردی با با شناخت الگوها رفتاری یک نگهبان و نیاز افراد برای نظارت ساخته شده است؛ در ادامه به صورت ساده و عامیانه مب خواهیم چند مورد از این الگو ها را که به صورت سیستماتیک درآمده است توضیح دهیم.

برای مثال وظیفه یک نگهبان در حالت عادی شناسایی موارد مشکوک و گزارش آن به صاحب ملک است؛ حال این موارد مشکوک چطور شناسایی می شوند؟

معمولا نگهبان ها با کشیک دادن متوجه سر و صدا و حرکاتی می شوند دوربین مداربسته با و دزدگیر اماکن هر دو در حال دنبال کردن این حرکات هستند تا آن را گزارش کنند. تفاوت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن در هشدار و تصویر برداری است.

معمولا در دوربین مداربسته بعد از شناسایی موارد مشکوک تنها یک نوتیفکیشن به گوشی موبایل ارسال می شود اما در دزدگیر منزل با آژیر خطر و اطلاع رسانی سریع و دقیق به پلیس باعث جلوگیری از بسیاری از حوادث می شوند.

در عوض دوربین مداربسته به ضبط تصاویر و مستند سازی آن ها می پردازد.

در مثالی دیگر مایلم درباره یکی از نیازهای کاربر که نظارت است صحبت کنیم  ؛ یکی از دوربین های کاربردی در صنعت دوربین مداربسته دوربین اسپید دام است برای مثال PTZ داهوا با داشتن یک موتور در بدنه خود می تواند وربین را به صورت 360 درجه بچرخاند و تصاویر را از تمام زوایا پوشش دهد. دوربین این ویژگی در خانه ها و فروشگاه ها و اداره جات بسیار کاربرد دارد مدیران در همه اماکن نمی توانند به صورت حضوری شرکت داشته باشند به همین خاطر با نظارت به کارکنان از راه دور به راحتی می توانند سیستم یک کسب و کار را به خوبی مدیریت کنند.

تا اینجا با دومدل از این سیستمهای دوربین مداربسته آشنا شدید برای چک کردن قیمت دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن به سایت دوربین مال مراجعه کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.