فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته

۱۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

دوربین مداربسته در زمینه های زیادی پیشرفت داشته اند برای مثال یکی از این موارد حفظ و ذخیره سازی ویدیو های دوربین مداربسته است.

احتمال زیاد درک کوچکی درباره دیتا دارید و می دانید که دیتای ویدیوی چه حجم را در طول شبانه روز اشغال می کند.

حجم زیاد این داده ها در ظرفیت یک هارد محدود نیاز به یک مدیریت اتوماتیک دارد؛ برای مثال 50 دوربین مداربسته در نظر بگیرد که یک محیط بزرگ را تحت پوشش قرار داده است.

فرض کنید حجم دستای هر روزه 3 ترا باشد و برای آرشیو دیتای ویدئویی به مدت زمان یک ماه 90  ترا ظرفیت احتیاج باشد ، بدون شک این حجم زیادی است و نیاز به تعداد زیادی هارد دارد این تعداد هارد علاوه بر هزینه زیادی که هر ماهه دارد به صورت  عجیبی نیاز به مدیریت و بررسی دوباره دارد که این موارد به محتوای کنترل شوند.

یکی از راه حل های یکی از شرکت های بزرگ مانند داهوا در نظر گرفته است فشرده سازی تصاویر دوربین مداربسته است.

حجم زیادی از این تصاویر بدون افت کیفیت فشرده و مد گذاری می شوند ، هوش مصنوعی این سیستم های امنیتی مانند دوربین مداربسته با استفاده از کد گذاری بر روی داده های ویدئویی به صورت موازی امنیت آن ها را نیز بیشتر می کند. فرض کنید دیتای ضبط شده دوربین داهوا 4 مگاپیکسل چه مقدار فضا اشغال می کند؟! داهوا برای کنترل حجم آن از فناوری حذف تصویر تکراری استفاده میکند.

برای مثال در یک محیط خلوت مانند خانه ای بدون سکنه تصاویر تکراری ضبط می شود با استفاده از این تکنولوژی تصویربرداری تکراری انجام نشده و مادامی که تصویر به صورت ثابت باشد فقط یکی از آن ها را ضبط می کند.

بدین ترتیب و هر حالتی حجم هارد پر شده و و نیاز به ایجاد فضای جدید است که با استفاده از خاصیت لوپ ریکوردینگ دستگاه قدیمی ترین فیلم های داخل هارد را پاک کرده و تا تصویر جدید داخل هارد ثبت شود .

این قابلیت در همه دوربین های مداربسته وجود دارد اما در بعضی مانند داهوا دستگاه ویدیو ریکودر مانند ن وی ار داهوا وظیفه کنترل دیتا را بر عهده دارد و در بعضی مانند دوربین مداربسته دوربین مدار بسته شیائومی همه تجهیزات داخل بدنه دوربین است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.