تکنولوژی بلبرینگ چینی در حد بلبرینگ های مطرح جهان

۱۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

طی سال های اخیر، صنعت بلبرینگ چینی سعی در کسب جایگاهی در میان بلبرینگ سازان مطرح جهانی داشته است. شاید صنعت ساخت بلبرینگ ساده و راحت بنظر آید ولی در عین حال دارای پیچیدگی های خاصی است که این قطعه را به یکی از بزرگترین پیشرفت های تکنولوژی در تمام دوران تبدیل کرده است. با این حال، این مسیر پیشرفت و توسعه تکنولوژی  هنوز نوشته نشده است، در چند دهه اخیر طراحی بلبرینگ های معروف جهانی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است.

نیاز به کاهش اصطکاک، ظرفیت حمل بالا، طول عمر بیشتر و کوچک ‌سازی منجر به استفاده از مواد جدید، تکنیک‌ های روانکاری پیشرفته و تجزیه و تحلیل کامپیوتری پیچیده شده است. صنعت بلبرینگ چینی رقبای بزرگی همانند بلبرینگ ژاپنی و بلبرینگ سوئدی مقابل خود دارد. برای بدست آوردن بخشی از بازار جهانی، صنعت بلبرینگ چینی باید محصولات خود را همگام با آخرین تکنولوژی های بکار رفته در بلبرینگ، به بازار عرضه کند.

بلبرینگ ها تقریبا در همه انواع ماشین آلات استفاده می شوند. از تجهیزات دفاعی و هوافضا گرفته تا خطوط تولید مواد غذایی و نوشیدنی، تقاضا برای این انواع بلبرینگ در حال افزایش است. مهم‌ تر از همه، مهندسان طراح به طور فزاینده‌ ای خواستار راه‌  حل‌های کوچک‌ تر، سبک ‌تر و بادوام ‌تر هستند تا حتی در سخت ترین شرایط محیطی نیز همچنان انتظارات را برآورده کنند. با یک نگاه اجمالی به لیست قیمت بلبرینگ ژاپنی و سوئدی، تمایل صاحبان صنایع به استفاده از بلبرینگ چینی قابل درک است. اما نباید بلبرینگ های چینی را تنها از روی سابقه محصولات چینی قضاوت کرد. در ادامه به بررسی موارد مهم در ساخت بلبرینگ خواهیم پرداخت که در ساخت بلبرینگ چینی نیز رعایت شده اند.

 

تاثیر علم مواد در ساخت بلبرینگ چینی

کاهش اصطکاک یک حوزه کلیدی تحقیقاتی برای تولیدکنندگان بلبرینگ چینی است. عوامل زیادی بر اصطکاک تاثیر می گذارند مانند تحمل ابعادی، پرداخت سطح، دما، بار عملیاتی و سرعت. پیشرفت های قابل توجهی در فولادهای بلبرینگ سازی در طول سال ها انجام شده است. بلبرینگ های مدرن و فوق‌ العاده تمیز حاوی ذرات غیرفلزی کمتر و کوچک ‌تری هستند که به بلبرینگ‌ ها مقاومت بیشتری در برابر خستگی تماس می ‌دهند.

تکنیک ‌های مدرن ساخت و گاززدایی فولاد، فولادی با سطوح کمتر اکسیدها، سولفیدها و سایر گازهای محلول تولید می ‌کنند، در حالی که تکنیک‌ های سخت‌ سازی بهتر فولادهای سخت‌ تر و مقاوم  ‌تر در برابر سایش تولید می‌کنند. پیشرفت ‌ها در ماشین‌ آلات تولیدی، سازندگان بلبرینگ‌ های دقیق را قادر می‌ سازد تا قدرت تحمل نزدیک تری در اجزای بلبرینگ حفظ کرده و سطوح تماس بسیار صیقلی‌ تری را تولید کنند که همگی باعث کاهش اصطکاک و بهبود طول عمر می‌ شوند.

فولادهای ضد زنگ با درجه 400 جدید، برای بهبود سطح صدای بلبرینگ و همچنین فولادهای نیتروژن بالا برای مقاومت در برابر خوردگی بیشتر توسعه داده شده اند. برای محیط های بسیار خورنده یا دمای شدید، متقاضیان خرید بلبرینگ چینی یا هرگونه بلبرینگ دیگری اکنون می توانند از بین بلبرینگ های فولادی ضد زنگ درجه 316، بلبرینگ های سرامیکی کامل یا بلبرینگ های پلاستیکی ساخته شده از رزین استال، PEEK، PVDF یا PTFE انتخاب کنند. همانطور که پرینت سه بعدی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه مقرون به صرفه تر می شود، امروزه شاهد افزایش امکانات برای تولید نگهدارنده های بلبرینگ غیر استاندارد در مقادیر کم هستیم، چیزی که برای نیازهای حجم کم بلبرینگ های تخصصی مفید خواهد بود.

 

روان کاری، ترفند ارتقای کیفیت بلبرینگ چینی

روان کاری ممکن است بیشترین توجهات در رسیدگی و مراقبت از بلبرینگ چینی، به خود جلب کرده باشد. با توجه به 13 درصد از خرابی بلبرینگ ها به عوامل روان کاری، روان کاری بلبرینگ چینی یک حوزه تحقیقاتی به سرعت در حال توسعه است که توسط دانشگاهیان و صنعت به طور یکسان پشتیبانی می شود.

به لطف برخی عوامل، روان کارهای تخصصی بیشتری در دسترس قرار دارند طیف گسترده‌ تری از روان ‌های مصنوعی با کیفیت بالا، گزینه های بیشتر غلیظ‌ کننده ‌های مورد استفاده در تولید گریس و تنوع بیشتر افزودنی‌ های روان‌ کننده، مواردی هستند که می توان به آنها اشاره کرد. مشتریان می‌توانند گریس‌ های کم‌ صدا با فیلتر بالا، گریس‌ های سرعت بالا، روان‌ کننده‌ هایی برای دماهای فوق العاده بالا، روان ‌کننده‌های ضدآب و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روان‌ کننده‌های با خلاء بالا را مشخص کنند.

 

تجزیه و تحلیل کامپیوتری بلبرینگ چینی پیش از عرضه به بازار

یکی دیگر از زمینه هایی که نه تنها در صنعت بلبرینگ چینی، بلکه صنعت بلبرینگ جهانی پیشرفت زیادی کرده است، استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی بلبرینگ است. اکنون، عملکرد، عمر و قابلیت اطمینان هر بلبرینگ را می توان فراتر از آن چیزی که یک دهه پیش به دست آمده بود، بدون انجام آزمایشات آزمایشگاهی یا میدانی گرانقیمت و وقت گیر افزایش داد. تجزیه و تحلیل پیشرفته و یکپارچه بلبرینگ های عناصر غلتشی می تواند بینش بی نظیری را در مورد عملکرد بلبرینگ ارائه دهد، انتخاب بهینه بلبرینگ را امکان پذیر می کند و از شکست زودرس بلبرینگ جلوگیری می کند.

روش ‌های عمر خستگی پیشرفته می ‌توانند پیش ‌بینی دقیق تنش‌ های المان و راهرو، تماس دنده، تنش لبه و برش تماس را امکان ‌پذیر کنند. آنها همچنین امکان انحراف کامل سیستم، تجزیه و تحلیل بار و تجزیه و تحلیل ناهماهنگی بلبرینگ را فراهم می کنند. این اطلاعاتی را به مهندسان می‌دهد تا طراحی بلبرینگ را برای تطبیق بهتر تنش‌ های ناشی از کاربرد خاص اصلاح کنند.

یک مزیت دیگر استفاده از نرم افزار شبیه سازی، کاهش میزان زمان و منابع صرف شده در مرحله آزمایش می باشد. این نه تنها روند توسعه را تسریع می بخشد، بلکه هزینه های این فرآیند را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

سخن آخر

واضح است که پیشرفت‌ های جدید علم مواد همراه با ابزارهای شبیه ‌سازی بلبرینگ، بینش مورد نیاز برای طراحی و انتخاب بلبرینگ ها را برای عملکرد و دوام بهینه، به عنوان بخشی از یک مدل کل سیستم، در اختیار مهندسان قرار می‌دهد. تحقیق و توسعه تکنولوژی به کار رفته در بلبرینگ توسط شرکت های تولید کننده، امری است که هیچ پایانی برای آن وجود ندارد.

برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی و کیفیت بلبرینگ چینی یا مشاهده آخرین لیست قیمت بلبرینگ ژاپنی، می توانید از سایت دیجی برینگ دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.