تاریخچه دوربین مداربسته

۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

 

دوربین مداربسته از جمله لوازم امنیتی است که وجودش در هر خنه و کاشانه ای تبدیل به یکی از عوامل مهم شده است.

دوربین مداربسته کم کم به جای نگهبان ها جایگذین شده و مانند یک نگهبان حواس جمع بر همه چیز و همه جا نظارت می کند.

دوربین مداربسته با داشتن هوش مصنوعی مانند مغز انسان عمل کرده و می تواند افراد یا هرکات مشکوک را شناسایی کند یا اینکه نسبت به صدا های اطراف واکنش نشان دهد. خالی از لطف نیست که بدانیم دوربین مداربسته از کجا به این نقطه فعلی رسیده است و مروری بر تاریخچه دوربین مداربسته داشته باشیم.

بعد از مرور این مقاله از دوربین مداربسته می توانید برای آشنایی بیشتر با این دستگاه به سایت دوربین مال سری بزنید. همینطور قیمت دوربین مداربسته در این سایت به روز شده است تا به راحتی به لیست آن ها دسترسی پیدا کنید.

تاریخچه دوربین مداربسته با گذشت زمان و افزایش و گسترش تقاضای کاربران شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. تغییرات زیادی در این زمینه ایجاد شده است به طوری که امروزه دوربین های امنیتی با وضوح 16 و 20 مگاپیکسل وجود دارد.

دوربین های مداربسته (دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های مداربسته تحت شبکه ...) می توانند تمام تصاویر را با جزئیات واضح نشان دهند. در واقع فرمت جدیدی که قرار است توسط این فناوری معرفی شود، فرمت HDTVI است. اما این دوربین پیشرفته هنوز به سطح تولید انبوه نرسیده است. در ادامه به تاریخچه دوربین های مداربسته می پردازیم.

تاریخچه دوربین مداربسته در آمریکا به دهه 1940 برمی گردد. در سال 1949 شرکت آمریکایی Vericon اولین دوربین مداربسته را معرفی کرد. در ابتدا مردم از استفاده از این دوربین ها می ترسیدند اما با گذشت زمان پذیرفتند که دوربین های مدار بسته نقش غیرقابل انکاری در امنیت دارند. با گذشت سال ها و پیشرفت در این زمینه، دوربین هایی بر روی بدنه موشک ها و ماهواره ها قرار می گیرند تا صدا و تصاویری را که به گیرنده های روی زمین منتقل می شوند، منتقل کنند.

برای دانستن «تاریخچه دوربین مداربسته» بهتر است بدانید که اولین شرکت دوربین مداربسته در جهان در آمریکا ساخته شد. در سال 1949 شخصی به نام Vericon اولین شرکت «تولید دوربین مدار بسته» را تأسیس کرد.

در آن زمان مردم درک درستی از دوربین مداربسته و نقش مهمی که در ایجاد امنیت و آرامش دارد نداشتند. اما Vericon اولین آزمایشی را ایجاد کرد تا مردم را به بیانیه معروف خود متقاعد کند که نصب دوربین های مدار بسته نیازی به مجوز قانونی ندارد.

کارخانه های ساخت دوربین مداربسته سعی داشته اند با پیشرفت تکنلوژی دوربین های مداربسته را به شکل کنونی در بیاورند. دوربین مداربسته های با کیفیت های مختلفی ساخته می وشند برای مثال دوربین داهوا 2 مگاپیکسل کمترین کیفیت در بین دوربین ها یمداربسته داهوا و این دوربین ها یمداربسته تا کیفیت 18 مگاپیکسل پیش روی کرده اند. این مدل از دوربین های مداربسته با DVR داهوا که یکی از ویدئو ریکورد های قدیمی است استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.